اطلاعات محرمانه بالش بادی که فقط کارشناسان از وجود آن اطلاع دارند

نهمین قسمت از فصل ۱، «کپسول تاریخی»، به اشتباه در «لوازم آرایشی» بیان میکند که فلورانس بلبل، شرکت آرایشی الیز

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

نهمین قسمت از فصل ۱، «کپسول تاریخی»، به اشتباه در «لوازم آرایشی» بیان میکند که فلورانس بلبل، شرکت آرایشی الیزابت آردن را در سال ۱۹۳۰ تأسیس کرد. وی که مانند بسیاری از آهنگسازان آن دوره، آثاری با مضمونِ وطنپرستانه میساخت، این قطعات را برای سرگرمی سران دولت و دیپلماتهایی ساخت که در کنگره وین - که از نوامبر ۱۸۱۴ فعالیت آن آغاز شده بود - شرکت داشتند. و سرانجام کارل در تابستان ۱۸۲۶، تصمیم گرفت با شلیک گلولهای به مغز خود، زندگیاش را پایان دهد، اما وی از این حادثه جانِ سالم بهدر برد ولی بتهوون را تا آستانهٔ مرگ از غصه به پیش برد. در کاخ ورسای، درباریان دعوت میشدند تا از خواب بیدار شدن پادشاه را تماشا کنند. قبل و بعد از آتلبندی، نبض عضوِ شکسته بررسی شود تا اگر در طی آتلبندی مسیر گردش خون بسته شده، مشخص گردد. در بیمارستان برای بیحرکت نمودن اغلب از روش گچگیری یا جراحی و تثبیت قطعات شکسته استخوان با گذاشتن فیکساتور (پلاتین) استفاده میکنند ولی در موارد فوریتهای پزشکی میتوان با قراردادن دو جسم ثابت مانند دوقطعه چوب یا لوازم مشابه در اطراف بافت آسیب دیده و پیچیدن باند یا پارچه به دور آن اینکار را انجام داد.

با توجه به اینکه در مواردی مانند شکستگی استخوان، دررفتگی یا ضرب دیدگی، حرکت عضو آسیب دیده موجب افزایش احتمالی آسیبها میگردد بیحرکت نمودن آن ضروری است. طبق روایت کارل چرنی، بتهوون در این دوره گفته بود: «من از کارهایی که تاکنون انجام دادهام راضی نیستم. سونات پیانوهای آخرین وی در نهایتِ دقت نوشته شدهاند و آخرین کوارتتهای زهی وی نیز دارای تکنیک پیچیده و از نظر اجرا بسیار مشکل هستند. بنویسد. این اثر نخستین بار در ۸ دسامبر بههمراه هفتمین سمفونیِ وی در یک کنسرت خیریه برای قربانیان جنگ اجرا شد. بتهوون خودش مینویسد: «در این دنیا هیچکس نیست که به اندازهٔ من ییلاق را دوست بدارد، هر درخت به اندازهٔ یک انسان برایم عزیز و دوستداشتی است». در هفده سالگی مادرش را که خیلی دوست داشت، از دست داد. در هر صورت این ازدواج صورت نگرفت ولی ترز تا آخرین لحظات عمرش (۱۸۶۱)، بتهوون را دوست داشت و بتهوون نیز سالها بعد (۱۸۱۶) گفته بود: «وقتی بهیاد او هستم، مثل نخستین باری که او را دیدم، دلم به تپش میافتد». بتهوون نیز بلافاصله صحنه را ترک کرده و با عجله تا منزلش میدویدهاست. This po᠎st w᠎as w᠎ri​tten by GSA Content Generat​or Dem oversi᠎on .

لودویگ فان بتهوون (به آلمانی: Ludwig van Beethoven) (غسل تعمید در ۱۷ دسامبر ۱۷۷۰ م. در فرهنگ سیاسی دوران باروک، این باور وجود داشت که قدرت هر کشور در وجود فیزیکی پادشاه و ملکه قرار دارد. در سکونتگاه سِکارابِرای در جزایر اورکنی اسکاتلند که ۶ هزار سال پیشینه دارد ساکنان آن با روی هم قرار دادن تختهسنگها روی آنها تخت میساختند. در سدههای میانه در اروپا، بزرگ بودن تختخواب بزرگتر نشانه ثروت بیشتر و جایگاه بالاتر بود. در آغاز عصر روشنگری اروپا، مردم، مقدار زیاد و باورنکردنی زمان و پول برای تختخواب صرف میکردند. نخستین نشانه وجود چیزی مانند تشک به دوران پارینهسنگی و ۷۷ هزار سال پیش در غارهای در جنوب آفریقا بازمیگردد. همچنین چون غذای خود را روی تشک میخوردند پس از مدتی چرب میشد و در این وضعیت از آن برای آتش افروختن استفاده میکردند. رومیها و یونانیها غذای خود را در تختخواب میخوردند. واژهٔ به پهلو دراز کشیدن در زبان انگلیسی (Lie down) از واژهٔ تختخواب در زبان یونانی (Κρεβάτι) آمدهاست. همچنین از او بهعنوان کسی که رابطهٔ دردسرساز با معاصرانش داشتهاست، یاد میکنند. سایر آثار آوازی ارکسترال او شامل ۲ مس و تعدادی قطعهٔ کوتاهتر است. آخرین کاری که بتهوون تمام کرد، موومان نهاییِ کوارتت سیزدهم بود که برایش یک قطعهٔ جایگزین، بهجای قسمت دشوارِ فوگ بزرگ نوشت.

آثاری بسازد. وی همچنین قطعهٔ «سرود حرکت» و یک اثر با نام «ما یک ملت بزرگ آلمانی هستیم» برای گروه کر تصنیف کرد. در اواخر سال ۱۸۰۱، بتهوون از طریق خانوادهٔ برونسویک با یک کُنتسِ جوان بهنام جولیتا گویچاردی آشنا شد. هیچ سابقهٔ معتبری از تاریخ تولد وی در دست نیست. برادرزادهاش را در پیِ طبیب فرستادند اما نقل میشود که وی این مأموریت را فراموش کرده و پس از دو روز به یاد میآورد که چه کاری داشتهاست. برای همین، بیشتر آنها در پایین تخت، جای پایی داشتند تا از تخت سُر نخورند. تا سده ۱۹ (میلادی) تقریباً همه تختخوابها از چوب ساخته میشد. در بسیاری از فرهنگها، تختخواب را مهمترین وسیلهٔ خانه میدانند. بنا بر جایگاه فرد، بین یک تا شش تشک بر روی یکدیگر قرار داده میشد و معمولا تختخواب و ملافهها و ملزومات آن نزدیک یک سوم از داراییهای فرد را دربرمیگرفتند. تصور میشود که وی دارای شخصیتی جذاب بودهاست، و از همینرو، دوستان او در تلاش برای کمک به وی برای کنار آمدن با ناتوانیها و مشکلاتش به رقابت خرید بالش بادی میپرداختند. این جشنواره در ابتدا نامنظم بود اما از سال ۲۰۰۷ همه ساله برگزار میشود. در صورت وجود آتلهای فلزیِ پیشساخته، که برای هر عضوی مخصوص ساخته شده، از آنها استفاده میکنیم.

آخرین مطالب