6 نکات جالب درباره قلعه بادی از منابع بعید

ظاهر این محصول مانند یک قلعه طراحی شده و رنگی صورتی و دخترانه دارد. در واقع بر خلاف ظاهر پر جزئیات و حجیم، ای

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

ظاهر این محصول مانند یک قلعه طراحی شده و رنگی صورتی و دخترانه دارد. در واقع بر خلاف ظاهر پر جزئیات و حجیم، این محصول بسیار سبک بوده و در حالت باد شده نیز به راحتی قابل حمل است. در چهار گوشه قلعه چهار برج مدور بلند و مقتدر بنا شده و بین هر دو برج یک برج کوتاه نیز ساخته شدهاست. هر دورهای از زندگی انسان، خاطرات منحصربهفرد و خاص خودش را دارد و شاید هیچ وقت در دوره دیگری تکرار نشود. در این گورستان میتوانید سنگهای بزرگی را ببینید که ریشه در گذشته دارند و هر کدام از آنها داستانی را از زمانهای قدیم بازگو میکنند. برای باد کردن و خالی کردن قلعه بادی میتوانید از انواع پمپ باد برقی و دستی اینتکس استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که بیش از حد بدنه را باد نکنید چرا که باعث سوراخ شدن بدنه از روی پرس کارخانه میشود و باید آن را پنچر گیری کنید ، در جایی که قلعه را قرار میدهید هیچ گونه اشیاء تیز و برنده نباشد که به بدنه قلعه صدمه بزند ، بیش از وزنی که برای قلعه بادی مشخص شده در داخل آن پرش نشود . Data h as been g ener​at​ed  wi᠎th the he᠎lp of G᠎SA Con tent Gen erator Demov ersion .

با توجه به قدمت بیش از ۹۰ ساله، این پل یکی از بناهای تاریخی شهر است. شهرداری فریدونکنار یکی از بناهای تاریخی شهر است که هدف از آن اداره بهتر فریدونکنار در زمان پهلوی بود. یکی از مهمترین بناهای تاریخی فریدونکنار تپهای است که در آن قلعهای هزار ساله قرار دارد. قدمت این امامزادهها به دوران قاجار برمیگردد و از مراکز تاریخی شهر هستند. بررسیهای انجام شده در محوطه تپه طلا کتی منجر به کشف ۳ محوطه باستانی شد که به ۳ دوره متفاوت یعنی گورستان عصر آهن، یک محوطه قدیمی تاریخی و اسلامی و قلعه ساسانی برمیگردد. در بررسیهای اولیه مشخص شد که این محوطه پُر از نمونههای بسیار قدیمی ظروف سفالی است. از جمله بازیهایی که در این شهربازی وجود دارند، تاپ اسکای، کشتی پرنده، ترن، چرخ و فلک، ماشین برقی و نمونههای دیگر است. از جمله امکانات رفاهی پارک لاله میتوان به نمازخانه، آلاچیق، آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی اشاره کرد. از دیگر بناهای تاریخی و مکان های دیدنی فریدونکنار میتوان به سقاخانه، تپه طلا کتی، گورستانهای قدیمی، امامزادههای قدیمی و پل فلزی اشاره کرد. پس میتوان گفت که یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار و جاهای دیدنی مازندران ساحل فریدونکنار است. در وسط قلعه و تقریباً در زیر زمین آن آبانباری (برکه) ساخته شده که هنوز باقیماندهاست.

این قلعه حصین در سه سطح ساخته شده بود و ورود به آن از نازلترین سطح از طریق پلکانی مارپیچ که به حیاط اصلی تراس میانی میرسید صورت میگرفت. روستای زاهدکلا که در ۱۵ کیلومتری شهرستان فریدونکنار واقع شده دارای ۶۰ هکتار پوشش جنگلی و ۵۰ هکتار دریاچه است. در واقع این قلعه بادی یک تشک جامپینگ با حفاظ بادی برای کودکان به حساب می آید. قسمتی که کف قلعه بادی دارد بسیار نرم و راحت است برای اینکه به صورت بادی طراحی شده و سطح برجسته ای را دارد ، برای همین مانند یک تشک نرم برای کودکان خواهد بود . بلندای این دژ قلعه استوار از کف زمینهای پیرامونی با در نظر گرفتن ساختمانهای آن بیشینه پنج طبقه نزدیک به ۲۲ متر میرسد. طول پل فلزی فریدونکنار ۸۰ متر، عرض آن ۸ متر و ارتفاع آن هم ۱۶ متر است. قطر پایینترین حصار قلعه که قسمت بزرگی از آبادی میبد را در بر میگرفت، پنج و در بعضی قسمتها به بیست متر میرسیدهاست.

​A rt ic le h as ​been gener᠎ated with t᠎he ​he​lp of GSA Content G enerator DE​MO !

این قلعه دارای ابعادی برابر با: طول 157، عرض 147 و ارتفاع 163 سانتیمتر است. طول این ساحل ۸ کیلومتر بوده و یکی از مهمترین ویژگیهای آن کم عمق بودن، بستر شنی و شیب ملایم ساحل است. در این پارک پرندگان مختلفی را میبینید که بعضی از آنها مهاجر هستند. اگر به کمپ زدن علاقه دارید پیشنهاد میکنم در پارک جنگلی زاهدکلا چادر بزنید و از دیدن دریاچه ۵۰ هکتاری این منطقه و رودخانه زیبای آن لذت ببرید. این پارک جنگلی ۶۰ هکتاری یکی از بهترین مکانها برای کمپ و گردش در جنگل است. وجود رودخانهای زیبا در دل جنگل باعث شده تا زیبایی آن دوچندان شود. خرداد: وزش شدید باد در ایستگاه یکم توچال تهران باعث واژگونی قلعه بادی و مجروح شدن چند کودک و مادر شد.بهگزارش خرداد به نقل از روزنامه ایران، ساعت ۱۱:۵۰ شامگاه چهارشنبه ۱۴ خرداد، حادثه واژگونی قلعه بادی در ایستگاه یکم توچال به مأموران کلانتری ۱۶۳ ولنجک و اورژانس اعلام شد. همین ویژگیها و جاذبه های دیدنی فریدونکنار است که باعث شده این منطقه به یکی از جذابترین مناطق برای تفریحات ساحلی و شنا تبدیل شود. بناهای تاریخی یکی از جذابترین مکان های دیدنی فریدونکنار هستند.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن