ویپ

راهنمای کامل دستگاه ویپ در سال 2014، فرهنگ لغت آکسفورد ویپ را به عنوان کلمه سال اعلام کرد. این اتفاق پس از آن

توسط POSHTIBANNEWS در 15 تیر 1400

راهنمای کامل دستگاه ویپ

در سال 2014، فرهنگ لغت آکسفورد ویپ را به عنوان کلمه سال اعلام کرد. این اتفاق پس از آن افتاد که محبوبیت این دستگاه در اینترنت شروع شد و آن محبوبیت به صنعت عظیم امروزی تبدیل شد.

کسانی که تازه وارد فرهنگ استفاده از ویپ شده اند ممکن است در ابتدا کمی گیج شوند. بسیاری از اصطلاحات و تکنیک های جدید برای یادگیری در مورد این دستگاه وجود دارد و در زمان شروع یادگیری ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد. اگر فکر کردید که احساسی گیج شدن دارید لطفاً نترسید. این راهنما برای یادگیری شما در مورد شرایط و مسائلی است که دنیای ویپ را در بر می گیرد.  با کلیک بر روی این لینک خرید ویپ را به آسانی انجام دهید .

  

دستگاه های بخار ویپ شامل 3 جزء اصلی یعنی جویس یا مایعی که آن را در مخزن میریزید، مخزن (جایی که جویس را در ان قرار می دهید) و مود یا باتری (منبع تغذیه) هستند.

تشریح دستگاه ویپ

اکنون که همه چیز را در مورد جویس دانستیم زمان آن فرا رسیده تا در مورد اینکه از چه چیزی می خواهید استفاده کنید صحبت کنیم.

کویل

مخازن

در اینجا در مورد ماشین آلات سنگین فلزی و غول پیکر صحبت نمی کنیم، در دستگاه ویپ، مخزن بخشی از قسمت بخار کننده است که در آن جویس را می ‌ریزید و آن را استفاده و مصرف می کنید. مخزن معمولاً از 3 قسمت تشکیل شده است:

  • نوک قطره ای

نوک قطره ای، قطعه ای مومیایی است که در واقع لب های خود را روی آن قرار می دهید. این نوک های قطره ای معمولاً از پلاستیک یا فلز مقاوم در برابر حرارت ساخته می شوند، گرچه برخی از شرکت های ثانویه در این قسمت از چوب استفاده می کنند. اگر بخواهید ظاهر ویپ خود را به نوعی شخصی کنید، این نوک ها معمولاً قابلیت تعویض دارند. برخی از افراد برای اینکه بتوانند بخار بیشتری را استفاده کنند، نوک قطره چکان با دهانه های بزرگ را ترجیح می دهند. برخی دیگر نیز نوک کوچکتر را برای پک های ضربه ای نرم و کنترل شده ترجیح می دهند.

  • اتاقک مخزن

این اتاقک بخشی از ویپ است که جویس در آن ریخته می شود. این مخازن به طور کل از شیشه، فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم ساخته می شوند. برخی از این مخازن از قسمت بالا پر می شوند، در حالی که برخی دیگر از پایین پر می شوند.

به طور کلی پر کردن مخازن بالایی بسیار آسان تر است زیرا برای شارژ مجدد آن نیازی به برداشتن مخزن از مود یا باتری خود ندارید. همین امر باعث راحتی بیشتر در استفاده از ویپ می شود.

اکثر مخازن دارای حلقه کنترل جریان هوا در نزدیکی پایه مخزن نیز هستند. این امر به شما این امکان را می دهد تا به صورت دستی مقاومت جریان هوا را به دلخواه خود تنظیم کنید.

دستگاه بخار یا کویل

دستگاه بخار که اغلب از آن به عنوان کویل نیز یاد می شود، قطعه ای است که در واقع باعث تولید بخار می شود. درون هر دستگاه بخار یک کویل قرار دارد که دور یک تکه پنبه پیچیده شده است. همانطور که ویپ را می کشید، جویس از محفظه مخزن به طرف پنبه و کویل گرم شده در داخل دستگاه بخار کشیده می شود و این امر باعث تولید بخار می شود. کویل ها یکبار مصرف هستند و باید هر دو هفته یکبار تعویض شوند.

کویل ها با توجه به واحد OHMS کالیبره می شوند. OHMS اندازه گیری مقاومت است و من می توانم برای مدت طولانی در مورد این واحد اندازه گیری توضیح فنی بدهم، اما آسان ترین راه برای توضیح این است که هرچه OHM پایین تر باشد، قدرت وات بیشتری برای گرم شدن این قطعه مورد نیاز است. این امر در نهایت منجر به تولید بخار بیشتر می شود.

خرید ویپ

اگر تازه از ویپ استفاده می کنید ممکن است دنبال واحد اندازه گیری بگردید که طیف وسیعی از کالیبراسیون برای کویل را ارائه دهد. یا مثلا به طور خاص واحدی را در نظر داشته باشید که کویل های 1 OHM یا بالاتر را ساپورت می کند. در هر حال و به نظر من، کویل های بالاتر با توجه به واحد OHM نرم تر و راحت تر هستند و برای شروع استفاده از ویپ آسان تر هستند.

ویپ

آماده سازی کویل

کویل ها باید قبل از اولین استفاده، آماده شوند. این چیزی است که بسیاری از استفاده کنندگان جدید هنگام پر کردن ویپ برای اولین بار باید این کار را انجام دهند. اگر کویل قبل از استفاده به درستی تنظیم نشود، به سختی می توانید جویس را از مخزن به کویل بریزید و در نتیجه این مساله منجر به "ضربه ی خشک" می شود.

ضربه ی خشک هنگامی است که فتیله پنبه ای بدون اینکه جویس به آن آغشته شود، می سوزد. این مساله ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که قبل از دوباره پر کردن جویس خیلی کم شده باشد یا اینکه قبل از استفاده از ویپ، کویل را آماده نکنید. همانطور که می دانید ضربه خشک شبیه طعم خشن سوزانده شده ی فیلتر سیگار است که بسیار نامطبوع خواهد بود.

برای جلوگیری از این مساله، قبل از اینکه از کویل برای اولین بار استفاده کنید، جویس را برداشته و روی دهانه های جریان هوای کویل و همچنین پنبه وسط آن بریزید. اطمینان حاصل کنید که پنبه کاملا آغشته شده است. ممکن است لازم باشد چندین بار از جویس استفاده کنید. هنگامی که می بینید پنبه کاملا آماده و مرطوب است پس آماده اتصال به مخزن خواهد بود.

هنگامی که مخزن را سرهم کردید، توصیه می کنم اجازه دهید جویس و کویل جدید حدود یک دقیقه در مخزن بماند. این کار اجازه می دهد تا جویس بیشتر در کویل خیس بخورد. در مرحله بعدی و بدون گرم کردن، چند بار پک بزنید تا جریان جویس در مخزن تقویت شود. هنگامی که این کار را انجام دادید می توانید ویپ خود را روشن کنید.

مود یا باتری

مود به بخشی از ویپ گفته می شود که نیرو را برای مخزن و دستگاه بخار فراهم می کند. مود همچنین قدرت وات و دمایی که برای بخار می خواهید را نیز کنترل می کند. در ویپ قلمی به جای مود از باتری استفاده می شود که معمولاً کنترل محدودی روی قدرت وات و نیرو ارائه می دهد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن