10 روشی که شرکت های B2B SaaS می توانند از لینک بیلدینگ برای رتبه بندی بهتر استفاده کنند

ارزش قابل توجه بازاریابی محتوای B2B راه را برای موج جدید لینک سازی محتوا اول هموار می کند. یک جستجوی هدفمند گ

توسط مدیر سایت در 18 خرداد 1402

ارزش قابل توجه بازاریابی محتوای B2B راه را برای موج جدید لینک سازی محتوا اول هموار می کند.

یک جستجوی هدفمند گوگل، فهرستی از مقالات پیرامون موضوعاتی مانند «فهرست‌ها»، «جایگزین» یا «چگونگی» را برمی‌گرداند. با پرس و جوهای جستجوی مناسب، می توانید لیست بی پایانی از دامنه های آینده نگر را پیدا کنید.

شرکت‌های SaaS می‌توانند این مشتریان بالقوه را با تولید طیف گسترده‌ای از انواع محتوا و موضوعات مورد هدف قرار دهند، که فرصتی منحصر به فرد برای یافتن مشتریان بالقوه پیوند در طیف گسترده‌ای از موضوعات خاص فراهم می‌کند.

این فهرست روش هایی را برای شناسایی فرصت های پیوند بر اساس نوع محتوای معمول برای مارک های SaaS ارائه می دهد.

شناسایی فرصت های پیوند برای مارک های SaaS
اگرچه استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل بیشترین فهرست فرصت ها را به همراه خواهد داشت، ابزارهای لینک سازی زیر زمان سازماندهی و دسترسی به هر مشتری را کاهش می دهد.

BuzzStream: ساخت فهرست کم هزینه و CRM توسعه. این یک راه سریع برای شروع است.
Pitchbox: فهرست سازی قوی و مدیریت کمپین فراگیر. از این ابزار برای ویژگی‌های کاوش، توسعه و گزارش‌دهی سفارشی استفاده کنید. کمپین‌های پیش‌فرض می‌توانند زمان ساخت لینک‌سازهای جدید را برای ایجاد فهرست و شروع به کار کاهش دهند.
چه از گوگل استفاده کنید چه از یک ابزار، نوع محتوای ایجاد شده در سایت نرم افزار تعیین کننده موفقیت یک کمپین لینک سازی است.

توجه داشته باشید که برخی از صفحات پیوندهای بیشتری نسبت به بقیه دارند. بیشتر تمرکز شما روی پیوندهای صفحه اصلی با اعتبار بالا و پیوندهای عمیق به وبلاگ ها و مقالات اطلاعاتی خواهد بود.

1. پیوندهای جمع بندی آماری برای تحقیقات منحصر به فرد
مقاله «جمع آوری آماری» که داده های آماری را از منابع مختلف مرتبط با موضوع یا زمینه خاصی جمع آوری و ارائه می کند.

این مقالات یک نمای کلی آموزنده، روشنگر و بالقوه قانع کننده از یک موضوع از دیدگاه داده محور ارائه می دهند.

مقالات جمع بندی آماری اغلب در زمینه هایی از جمله تجارت و اقتصاد، ورزش، بهداشت و پزشکی، علم و آموزش استفاده می شود.

آنها اغلب داده ها را در قالبی از نظر بصری قانع کننده ارائه می دهند، از جمله نمودارها، نمودارها، جداول و اینفوگرافیک ها که درک خواننده را افزایش می دهد.

این مقاله 50 آمار برتر امنیت سایبری ممکن است هدفی برای ایمن کردن پیوندها به تحقیقات منحصر به فرد شرکت شما در امنیت سایبری باشد.

تصویر 61
یافتن این پیوندها یک جستجوی ساده در گوگل برای آمار «{keyword}» است. یا با اپراتور جستجو دقیق تر شوید:

intitle:”statistics” intext:{keyword}
یا برای تمرکز بر وبلاگ های شرکت، فهرست را محدود کنید:

inurl:blog intitle:”statistics” intext:{keyword}
2. دسترسی بلاگر به صفحات تجاری + اطلاعاتی ترکیبی
وبلاگ نویسان و بسیاری از ناشران احتمالاً به محتوایی پیوند می زنند که مفاهیمی را که در مورد آنها می نویسند را روشن یا تقویت می کند.

این صفحات برای تبدیل ترافیک به سرنخ یا درخواست های نمایشی با محتوای اطلاعاتی بهینه شده اند که می توان از آنها برای به دست آوردن لینک استفاده کرد.

من می بینم که این به شدت در امنیت سایبری استفاده می شود، با NordVPN که یک نمونه عالی از یک صفحه ترکیبی دارد.

تصویر 58 721x600
از این صفحات برای یافتن وبلاگ نویسانی که در مورد این موضوع نوشته اند استفاده کنید و از آنها درخواست کنید که به صفحه ترکیبی شما پیوند دهند.

با جستجوی گوگل با اپراتور جستجوی بلاگر، وبلاگ نویسان را شناسایی کنید:
inurl: عنوان وبلاگ: {keyword}
100 URL برتر را در تجزیه و تحلیل دسته ای Ahrefs کپی کنید.
لیست صادرات
بر اساس معیارها فیلتر کنید.
این فرآیند را برای هر کلمه کلیدی هدف تکرار کنید.
3. جایگزین های محصول برای صفحه محصول یا پیوندهای صفحه اصلی
مقالات وبلاگی را پیدا کنید که گزینه های جایگزین برای یک رقیب را فهرست می کنند. این مقالات تمام رقبای مستقیم جایگزین یا فرآیندهایی را که می توانند نتایج یکسانی به همراه داشته باشند فهرست می کنند.

عنوان:{نام رقیب} گزینه های جایگزین -{نام شرکت شما}
اگرچه این روش مقیاس‌پذیر نیست، اما می‌تواند لینک‌های ترافیکی با کیفیت بالا ایجاد کند.

این مثال از AuthorityHacker فهرستی از جایگزین‌های Ahrefs را نشان می‌دهد که ممکن است هدفی برای یک محصول جدید SEO SaaS باشد.

تصویر 59 713x600
بنیانگذاران AuthorityHacker به تولید محتوای کاربردی و مرتبط در موضوعات وابسته و سئو معروف هستند. اگر ابزار واقعا مفیدی دارید، حتی ممکن است سایت شما را به لیست اضافه کنند.

4. پیوند درخواست درج به صفحات ادغام
صفحات ادغام خوراک مقالاتی در مورد شریک ادغام هستند. مقالاتی که به ویژگی ها، نحوه استفاده از آنها یا حتی نظرات منفی اشاره می کنند.

در این مثال با Zapier، مقالاتی در مورد Slack یا Google Drive ممکن است منطقی باشد که به بک لینک ها نزدیک شود.

تصویر 56 704x600
برای یافتن فرصت های پیوند برای یک صفحه ادغام، از عملگر جستجو استفاده کنید:

عنوان:{کلمه کلیدی} -{دامنه شما} -{دامنه شریک ادغام}
مثال: intitle:automate slack -zapier.com -slack.com

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.

زمین موتور جستجو را در صندوق ورودی خود دریافت کنید
شرایط را ببینید.

5. رقبا پیوندهایی را به محتوای مقایسه محصول ذکر می کنند
صفحات مقایسه محصول یا ویژگی یا مقاله وبلاگ یا صفحه وب است که ویژگی های مختلف نرم افزار شما را با یک رقیب مستقیم یا غیر مستقیم مقایسه می کند.

Monday.com، یک نرم افزار مدیریت پروژه، دارای یک صفحه مقایسه است که در آن کاربران می توانند فهرستی از برخی از رقبای مستقیم را انتخاب کنند.

تصویر 54 800x498
کرا

ایجاد یک صفحه برای هر رقیب نیز رایج است.

جایگاه مدیریت پروژه بسیار رقابتی است و محتوای مفید زیادی تولید می شود. این شامل وبلاگ نویسان می شود که در مورد روش هایی برای بهینه سازی مدیریت زمان برای تجزیه متدولوژی های چابک می نویسند.

از این عناوین مقاله برای ایجاد یک لیست فراگیر استفاده کنید. تغییری از مثال زیر از اپراتور جستجو ایجاد کنید که یک وب سایت مدیریت پروژه می تواند از آن استفاده کند.

intext:asana intitle:مدیریت پروژه -Monday.com -asana.com
6. مقاله مطالعه موردی وبلاگ با تبلیغات اجتماعی
مطالعات موردی یک دارایی مورد علاقه است زیرا آنها تمایل دارند نکاتی قابل اجرا از یادگیری های دنیای واقعی داشته باشند.

شرکت‌های SaaS با استفاده از نرم‌افزار خود برای جمع‌آوری داده‌ها به داده‌ها و مطالعات موردی منحصربه‌فرد دسترسی دارند. به دلیل ارزش منحصر به فرد آنها، این دارایی ها می توانند در تبلیغات اجتماعی برای جذب خوانندگان و لینک ها استفاده شوند.

این مطالعه موردی Ahrefs افت ترافیک Linktree را با استفاده از چندین گزارش در Ahrefs، از جمله صفحات برتر و میانگین، تحلیل می‌کند. گزارش های ترافیک ارگانیک اسکرین شات زیر افزایش شدید ترافیک همراه با کاهش سریع را نشان می دهد.

تصویر 52 800x449
این نوع خط روند یک سئوکار را ترغیب می کند تا عمیق تر نگاه کند.

آنها مطالعه موردی را انجام دادند و تبلیغات را در فیس بوک - و احتمالاً سایر سیستم عامل ها - اجرا کردند.

تصویر 53 294x600
با وصل کردن URL مطالعه موردی به Ahrefs Site Explorer، متوجه شدم که مقاله پیوندهایی از 65 دامنه ارجاع منحصر به فرد دریافت کرده است.

اگرچه به نظر نمی رسد که ترافیک ارگانیک زیادی ایجاد کند، اما ارتباط موضوعی کلی سایت را برای موضوعات سئو افزایش می دهد. بنابراین، سایر صفحات بهینه شده راحت تر رتبه بندی می شوند.

تصویر 55 800x254
7. فهرست فراگیری برای محصولات و صفحات اصلی
محتوای فهرست‌بندی شرکت‌ها یا گردآوری‌های متخصص در بازارهای خاص بسیار محبوب شده است.

فهرست ها شکل محبوبی از محتوا هستند زیرا خواندن و هضم آنها آسان است. آنها اغلب در بازاریابی محتوا و روزنامه نگاری به عنوان راهی برای ارائه اطلاعات به شیوه ای مختصر، سازمان یافته و جذاب استفاده می شوند.

یک بازاریاب دیجیتال امنیت سایبری می‌تواند کمپینی برای یافتن فهرست‌ها در مورد جستجوهای کلی یا عمودی مقاله بسازد.

فهرستی از این فرصت ها را با عملگر جستجوی "intitle:" بسازید. با این حال، هرچه جایگاه یا کلمه کلیدی مورد استفاده برای جستجو بیشتر باشد، مقالات کمتری در دسترس خواهند بود. این مقاله را برای همه کلمات کلیدی مرتبط با محصول جستجو کنید.

intitle:"امنیت سایبری زنجیره تامین" intitle:top
intitle:"cybersecurity" intitle:top
برای گسترش فرصت‌ها، «بالا» را با «بهترین»، «ابزار» یا دیگر اصطلاحات توصیفی برای جایگاه خود جایگزین کنید.

تصویر 60 790x600
8. پست توسط مدیران و مهمانان تیم برای سایت های معتبر
ایمن کردن یک پست مهمان در نشریات معتبر اغلب به معنای یک خط فرعی ارزشمند است که با یک پیوند مارک دار به صفحه اصلی شما تکمیل می شود.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که کسب جایگاه در این پلتفرم‌های پربازدید مستلزم تخصص واقعی و تعهد زمانی قابل توجه برای توسعه محتوای با کیفیت است.

در حالی که این پیوندها از نظر سئو دارای ارزش قابل توجهی هستند، هدف اصلی آنها فراتر از آن است. در درجه اول، این مقالات به عنوان یک ابزار استراتژیک برای افزایش دید برند و ایجاد رهبری فکری عمل می کنند.

به عنوان مثال، همانطور که در پایین این مقاله می بینید، خط من در Search Engine Land شامل پیوندی است که خوانندگان را به صفحه اصلی شرکت من هدایت می کند.

تصویر 57 800x408
9. درخواست روابط عمومی غیرفعال برای پیوندهای صفحه اصلی
در روابط عمومی (PR)، "درخواست روابط عمومی روزنامه نگار منفعل" معمولاً به موقعیتی اشاره دارد که در آن یک روزنامه نگار به دنبال اطلاعات، نقل قول ها یا داستانی از متخصصان روابط عمومی، شرکت ها یا افراد است، معمولاً از طریق رسانه های اجتماعی یا سایر بسترهای عمومی.

این درخواست‌ها «منفعل» هستند، زیرا روزنامه‌نگار به طور فعال با افراد یا شرکت‌های خاصی ارتباط برقرار نمی‌کند، بلکه درخواست گسترده‌ای را ارسال می‌کند که هر طرف مرتبط می‌تواند به آن پاسخ دهد.

این رویکرد می‌تواند برای روزنامه‌نگاران مفید باشد، زیرا آنها را قادر می‌سازد تا به منابع و داستان‌های متنوع‌تری نسبت به آنچه که ممکن است از طریق ارتباط مستقیم دسترسی داشته باشند، دسترسی داشته باشند.

برای متخصصان روابط عمومی، این درخواست ها فرصت هایی را برای مشتریان یا سازمان هایشان فراهم می کند تا در معرض دید قرار گیرند.

اگرچه روابط عمومی غیرفعال مختص SaaS نیست، اما ایجاد محتوا در مورد موضوعات مختلف فرصت های بیشتری را برای قرار دادن فراهم می کند.

دو روش برای یافتن این درخواست‌ها عبارتند از Help a Report Out (HARO) یا جستجوی هشتگ #journorequest در توییتر.

10. پیوندهای اطلاعاتی غیر رقابتی، پیوندهای داخلی به صفحات تجاری
این روش مستلزم ایجاد پیوند به محتوای اطلاعاتی و سپس قرار دادن پیوندهای داخلی به صفحات رتبه بندی هدف است.

دلیل این امر این است که وبلاگ نویسان و ناشران بیشتر به مقالات اطلاعاتی پیوند می زنند تا صفحات تجاری، بنابراین حجم کل فرصت های پیوند را در زمان کمتری افزایش می دهند. علاوه بر این، این روش همچنین از پیوند داخلی برای ارسال رتبه صفحه و ارتباط موضوعی به صفحات تجاری از سایت پیوند دهنده استفاده می کند.

تمرکز بر مقالات مرتبط اما غیررقابتی خواهد بود. مقاله ای که برای کلمات کلیدی هدف یکسان رقابت نمی کند، به احتمال زیاد به محتوا پیوند می دهد


بهترین روش برای استخدام مشاور سئو کدام است؟
سئو سایت را چطور بهتر کنیم؟

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن