زانتیا در ایران با دو موتور عرضه شده است

در مورد بیشینه زور بگم در دو کاربراتور زنیت استرامبرگ ( With its twin Stromberg 150CD carburettors the engine

توسط POSHTIBANNEWS در 10 شهریور 1400

در مورد بیشینه زور بگم در دو کاربراتور زنیت استرامبرگ ( With its twin Stromberg 150CD carburettors the engine ) و ۹۴ اسب بخار در ۵۲۰۰RPM است ولی در موتور HOLBAY 1725cc با کاربراتورهایشtwin Weber 40DCOE carburetters دارای بیشینه توان ۱۱۰اسب بخار در دور ۵۲۰۰ در دقیقه است البته جوانان مدل ۱۳۵۷و ۵۸ سر پیستونهایش نعلبکی شکل است و قدرتش ۷۹ اسب بخاره البته پیکان جوانانی که با نام GTشناخته میشه ۹۴ اسب بخاره که مونتاژش در ایران از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶ بود که بیشینه قدرتش۹۴ اسب بخار و بیشینه گشتاورش ۱۴۴نیوتن متر ولی بنا به گفته بعضیها مدل ۱۳۵۷و۵۸که قدرتشان را کاستند بنا به دلایلی شد ۷۹ اسب بخار و گشتاور ۱۳۴نیوتن متر ! این خودرو ترکیبی جادویی از سواری راحت، توان فنی بالا و مصرف سوخت نسبتا منطقی با خود به همراه دارد که احتمال نیاز به تعمیر موتور و گیربکس اتوماتیک آن شاید تنها ضعف این خودرو در بازار دست دوم باشد. بدنه فقط به صورت پنج در لیفت بک و موتورها فقط در سه نوع ۱٫۸ و ۲٫۰ و 3.0 لیتر بنزینی و تنها گزینه انتقال نیرو گیربکس ۵ دنده دستی.

تنها نکته مثبت فیس لیفت زانتیا همین چراغها است وگرنه سایر اجزای بدنه کاملا فاجعهآمیز بود. زانتیا یک خودروی اروپایی است که نخستین بار در سال 1992 میلادی در فرانسه عرضه شد. این تفاوت در مصرف ، برای استفاده های شخصی و خانوادگی باعث افزایش هزینه ای در حدود 20 تا 30 هزار تومان در ماه میشه . یکی از نشانه های بارز معیوب بودن دسته موتور های ماشین لرزش اتاق خودرو به واسطه لرزش موتور می باشد . زانتیا برای حفظ تعادل، قابلیت بالا و پایین بردن اتاق بر روی هر یک از چرخها به وسیله کمک فنرهای هیدرولیکی را در مواجه با موارد زیر، دارا می باشد. سامانه ترمز در سیتروئن زانتیا بر خلاف دیگر خودروهای غیر سیتروئن بهصورت تمام هیدرولیکی و با تأمین فشار توسط پمپ هیدرولیک خودرو و دارای سامانه ضد قفل ABS میباشد. در وهله اول سعی کنید که حجم ۴ لیتر را برای تهیه روغن موتور در نظر بگیرید تا در چند پارت بتوانید از این روغن ها استفاده داشته باشید. ابتدا برای تعویض دسته موتور دوسر پیچ زانتیا با مکانیک و یا استادکار خود مشورت نمایید. 50 % از این ضربه ها به دسته موتوردوسرپیچ زانتیا و کل موتور وارد میشود. باگرفتن سوییج این اتومبیل وقت آن رسیده که دیگر وارد اتومبیل شویم.

خودروی زانتیا 3 دسته موتور دارد که دسته موتور دو سر پیچ تیپ 5 یکی از این آنهاست. از این جهت یکی از قطعات بسیار ضروری جلوبندی خودروی زانتیا محسوب میشود بنابراین توصیه می شود در تعویض به موقع این قطعه ضروری کوشا باشید همچنین در انتخاب کیفیت دسته موتور دو سر پیچ خود دقت کنید تا از صدمه دیدن موتور خودرویتان جلو گیری کنید. دسته موتور دو سرپیچ زانتیا نقش مهمی در بهتر کار کردن مجموعه کل موتور دارند و علاوه بر آن عملکرد صحیح دسته موتور دوسرپیچ زانتیا طول عمر بیشتر داشبرد و قطعات داخل موتوری می شود زیرا فضای بدون لرزش برای طول عمر تمامی قطعات خودرو بسیار مهم و ضروری است . در این مدل همانند دیگر سیتروئنهای متوسط و بزرگ در آن دوران از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدلهای زانتیا از نسل دوم سیستم تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدلها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. این سیستم پیشرفته فقط توسط چند خودروساز بزرگ استفاده می شود،از آن جمله می توان به کمپانی های بنز، BMW، جاگوار، کادیلاک، لندروور، پژو و سیتروئن اشاره کرد، و هر یک نیز نام خاص خود را بر این سیستم نهاده اند، مثلا بنز آنرا ABC یا Active Body Control می نامد ،BMW آنرا Dynamic Drive و سیتروئن Hydractive می نامند، اما در کل این سیستم را Active Suspension (تعلیق فعال) یا Active Roll Control System (سیستم کنترل چرخش فعال) می نامند.

4. احتراق کامل سوخت در سیلندر ها که باعث افزایش توان موتور و قدرت نهایی آن خواهد شد. از آن پس، نام آوانته برای همیشه از فهرست محصولات هیوندای در ایران خط خورد و الانترا جایگزین آن شد. استفاده از مواد اولیه مناسب و نو برای تولید بهتر دسته موتور بسیار مهم بوده و نرمی موتور هنگام نیم کلاچ و تعویض دنده بسیار آشکار است در کیفیت دسته موتور. ولی هنوز در ایران این ماشین قدیمی به دلیل راحتی و شتاب خوبش طرفداران زیادی دارد .زانتیا با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه توانایی تولید ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور را دارد .جعبه دنده آن دارای ۵ دنده دستی می باشد. ماشین های فروشی پژو مدل پارس ELX در شیراز ماشین فروشی پژو مدل پارس ELX در استان فارس خرید و فروش… و این فیکسچر های ما از آلومینیوم نورد شده و توسط فرزcnc تراش داده شده است. سیتروئن زانتیا (به فرانسوی: Citroën Xantia) نام خودرو خانوادگی است که بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ توسط کمپانی سیتروئن در دو نوع اتاق پنج در لیفت بک و استیشن تولید شد.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد موتور زانتیا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب