-پردازنده بازو چیه؟ همه چیز شما نیاز به می دانم

پردازنده های مبتنی بر بازو در سال 2020 نقطه صحبت بزرگی در دنیای لپ تاپ بوده اند، با اپل اعلام برنامه برای توسع

توسط POSHTIBANNEWS در 22 مرداد 1399

پردازنده های مبتنی بر بازو در سال 2020 نقطه صحبت بزرگی در دنیای لپ تاپ بوده اند، با اپل اعلام برنامه برای توسعه خود را برای مک، و انویدیا شايعه شده اند که وارد گفتگو ها برای به دست آوردن شرکت Arm Limited شده است.

اما بازو در واقع چیه؟ و چگونه آن را به آنچه شما در لپ تاپ های سنتی تر پیدا کنید متفاوت است؟ ما این راهنمای را برای کمک به پاسخ به سوالات شما و توضیح اینکه چرا شما باید با این تکنولوژی هیجان زده ساخته شده است.

بازو چیه؟

آرم یک معماری RISC (کاهش محاسبات مجموعه دستورالعمل) است که توسط Arm Limited توسعه یافته است. معماری این پردازنده چیز جدیدی نیست. این اولین بار در کامپیوترهای شخصی تا دو سال قبل از دو سال استفاده شد.

با این حال، بعید است دستگاهی را مشاهده کنید که برچسب آن را دارای پردازنده "Arm" می نامند، چرا که Arm Limited معماری را به شرکت های شخص ثالث مجوز می دهد تا آنها بتوانند پردازنده های سفارشی خود را توسعه داده باشند.

نمونه های مدرن پردازنده های مبتنی بر بازو شامل تراشه تگرا ی انویدیا است که در داخل نینتندو سوئیچ یافت می شود، و محدوده CPU اسنپ دراگون کوالکام که اکثریت گوشی های هوشمند و تبلت های مدرن را قدرت می دهد. در واقع، اگر شما یک دستگاه محاسباتی قابل حمل کوچک داشته باشید، احتمال اینکه روی معماری Arm اجرا شود، احتمال این وجود دارد که این دستگاه در حال اجرا باشد.

مرتبط با : بهترین لپ تاپ 2020

-چرا اينطوريه؟ خوب، طبیعت کارآمد معماری RISC اجازه می دهد تا برای ترانزیستورهای کمتر از پردازنده های X86 مبتنی بر اینتل که به طور معمول در لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی یافت می شود، کمک به تراشه های مبتنی بر Arm در مصرف برق و اتلاف گرما به برتر است. با انگاره های تلفن های هوشمند اولویت عمر باتری و گرمای کم پیش از قدرت عملکرد، تکنولوژی Arm در اینجا حس زیادی می کند.

به دنبال بهبود عملکرد اخیر و پشتیبانی نرم افزار بیشتر از مایکروسافت، پردازنده های Arm نیز شروع به بالا در لپ تاپ ها، هر چند بیشتر در کتاب های اولترابوک که اولویت باتری و قابلیت حمل بیش از همه چیز. که گفت: اپل همچنین اعلام کرده است که برنامه هایی برای تغییر تمام کامپیوترهای مک خود را به معماری Arm، از جمله دسکتاپ های متمرکز بر عملکرد خود. برخی از ابررایانه ها نیز این فناوری را در آغوش گرفته اند، اثبات معماری Arm می تواند برای حجم کار محاسبات سنگین مورد استفاده قرار گیرد.

است بازو بهتر از اینتل x86؟

لزومانه. هر دو نوع معماری پردازنده نقاط قوت و ضعف خود را دارد. مصرف برق عالی و اتلاف گرما باعث می شود بازو مناسب بزرگ برای دستگاه های کوچک و قابل حمل مانند تلفن های هوشمند و قرص.

در همین حال، معماری X86 CISC اینتل (مجموعه دستورالعمل پیچیده کامپیوتر) به طور سنتی بهتر برای وظایف عملکرد متمرکز شده است که می تواند دستورالعمل های پیچیده تر در هر ساعت انجام مناسب است. این باعث شد که آنها یک تناسب طبیعی برای لپ تاپ ها و رایانه های شخصی رومیزی داشته باشد، که عموماً حجم کار سنگین تر از امثال تلفن های هوشمند و تبلت ها را می بینند.

سازندگان لپ تاپ قبلا تراشه های مبتنی بر بازو را به عنوان آنها نیاز به مقدار زیادی از رم و رنج می برند مسائل سازگاری با سیستم عامل ویندوز, اما همه به نظر می رسد در حال تغییر. در حال حاضر RAM بسیار مقرون به صرفه تر است، و مایکروسافت سخت در کار با ویندوز 10 به روز رسانی برای پشتیبانی بهتر از معماری بازو.

مرتبط با : مک بوک طرفدار 2020

ما اکنون در مرحله ای قرار داریم که تولیدکنندگان در حال فروش لپ تاپ های مجهز به تراشه های مبتنی بر Arm هستند، از جمله سامسونگ گلکسی بوک S و لینوو یوگا C630 13. این لپ تاپ ها عمر باتری فوق متوسط، طرح های فوق العاده قابل حمل جدید و پشتیبانی از اتصال LTE را دیدند، و در حالی که عملکردهای پردازنده کاملاً به اندازه همتاهای X86 اینتل خوب نبود، آنها هنوز به راحتی به اندازه کافی برای کارهای اساسی مانند مرور وب، جریان ویدئو و پردازش کلمات قدرتمند بودند.

به نظر می رسد که به طور فزاینده ای احتمال دارد که پردازنده های بازو در نهایت تبدیل به تراشه انتخابی برای کتاب های اولترا کتاب که اولویت باتری و قابلیت حمل بیش از عملکرد. این طور نیست که بگویند پردازنده های مبتنی بر Arm برای همیشه از آن هایی که از معماری x86 استفاده می کنند، کمتر قدرتمند خواهند بود. در واقع، ابررایانه فوگاکو مبتنی بر بازو اخیراً در صدر رتبه بندی رسمی TOP500 قرار گرفت تا به قدرتمندترین سیستم جهان تبدیل شود.

تایید اپل که آن را ساخت سوئیچ را به پردازنده های Arm سفارشی خود را نیز نشان می دهد که شرکت مطمئن است که معماری عملکرد مورد نیاز برای دستگاه های بالا پایان مانند iMac Pro و مک بوک پرو را ملاقات کند. و اگر اپل می تواند آن را انجام دهد، چرا دیگران نه؟

بنابراین در حالی که آن را بیش از حد پیچیده می گویند بازو بهتر از اینتل x86 است، بدون شک که سابق در حال بهبود با سرعت شتاب و به احتمال زیاد حضور به مراتب بیشتر در لپ تاپ و دسکتاپ صنعت کامپیوتر در چند سال آینده را ببینید، در حالی که ادامه به تسلط بر فضای گوشی های هوشمند.

برخلاف سایت های دیگر، ما همه چیز را که توصیه می کنیم، با استفاده از تست های استاندارد صنعت برای ارزیابی محصولات، به طور کامل مرور می کنیم. ما همیشه به شما بگویید آنچه که ما پیدا کنید. ممکن است ما کمیسیون اگر شما از طریق لینک قیمت ما خرید کنید. به ما بگویید که چه فکر می کنید -- ایمیل سردبیر



tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب