تیونینگ خودرو سمند ef7

ریمپ سمند هر آنچه از ریمپ ایسیو سمند ef7 و xu7 باید بدانید remap samand

میتوانید برای تیونینگ سمند سراغ تقویت تفس خودرو بروید که از تراتل بادی یا توربو و سوپر شارژ استفاده کنید، مواردی که در استیج های قبلی انجام شد را در سطح بالاتری انجام دهید، قطعا به تعویض قطعاتی همچون پیستون، شاتون ها، میل لنگ و … با قطعات با کیفیت تر نیاز دارید. یکی دیگر از موارد تقویت سیستم خنک کاری و روغن کاری موتور است که نقشی مهم را داراست. درصورت تمایل مشتری می توان کاتاف خودرو را از 6500 به 7000 دور افزایش داد اما افزایش بیشتر ازین مقدار واقعا برای موتور ضرر دارد و به هیچ عنوان کارشناسان کاراکال توصیه نمی کنند. افرادی که تمایل به رانندگی در این محدوده را دارند باید بدانند که لازم است موتور خودرو به تجهیزات تقویتی نظیر کیت مکش مجهز شود تا راندمان موتور در دورهای بالا حفظ شود.اگر درمورد کاتاف اطلاعات زیادی ندارید،پیشنهاد می شود مقاله کاتاف چیست را مطالعه کنید. ما در کاراکال تیونینگ با ریمپ سمند EF7 نسبت باز شدن پدال گاز با دریچه گاز رو خطی می¬کنیم و عکس العمل پدال گاز را به گونه ای اصلاح می کنیم که دیگر شاهد هیچ تاخیری نخواهید بود و شما بعد از ریمپ تازه شاهد حرکت منطقی و سریع این خودرو خواهید بود. کیت‌های مکش هوا به علت قرار‌گیری در مسیر جریان آزاد هوا و همچنین فضایی دور‌تر از موتور خودرو، علاوه بر افزایش حجم هوای ورودی، هوایی خنک‌تر نسبت به حالت قبل را به سمت پیشرانه خودرو می‌فرستند.

در اواسط سال 2010، ایران خودرو شروع به نصب موتورهای EF7 فقط در سمند کرد. این موتور یک نسخه مبتنی بر بنزین EF7 نیست اما قسمت های گاز طبیعی فشرده (CNG) موتور حذف شده و همچنین برنامه کنترل موتور (ECU) نیز تغییر یافهت. به طور کلی سمند با موتور EF7 پتانسیل بسیار بالایی برای ریمپ دارد زیرا از وزن کمتر نسبت به پارس و گیربکس مناسب برای شتابگیری و کشش دارد.قیمت ریمپ سمند ef7 به نوع ایسیو این خودرو و شماره کالیبره آن بستگی دارد به طور مثال هزینه ریمپ سمند ef7 با ایسیو CGE NO Flash MUX-E4 بالاتر از بقیه انواع ایسیوها است. پولی سبک EF7 یا پولی سر میل لنگ سبک سازی شده موتور EF7 سمند دنا سمند سورن قطعه‌ای است که جایگزین پولی استاندارد در موتورهای EF7 می‌شود. این پولی‌ها معمولاً از آلیاژهای سبک‌تری مانند آلومینیوم یا مواد کامپوزیتی ساخته شده‌اند که وزن کمتری دارند. کاهش وزن پولی موجب بهبود عملکرد موتور در دورهای بالا، کاهش مصرف سوخت و افزایش طول عمر قطعات موتور می‌شود.

ریمپ ایسیو سمند xu7 هم در مدل بنزینی و هم در مدل دوگانه سوز ، در مرکز ریمپ کاراک قابل انجام است. برخلاف تصور افراد ، ریمپ ایسیو در خودروهای دوگانه سوز در مقایسه با خودروهای بنزینی ، تاثیر یکسانی دارد. خودروهای سمند xu7 دارای مشکلاتی همچون افزایش دمای بالا موتور که موجب واشر سرسیلندر زدن می شود ، فن دیر عمل می کند  ، تاخیر در شتابگیری به ویژه در دنده 2 ، ایراداتی در میل سوپاپ و کاتاف بسیار پایین  می باشد. در تمام خودرو های انژکتوری سنسور اکسیژن بالا و در بسیاری از انواع جدید سمند ، سنسور اکسیژن پایین وجود دارد. سنسور اکسیژن بالا همان سنسور اکسیژن اول است و سنسور اکسیژن پایین همان سنسور دوم است. هر دو اطلاعات را به ایسیو می فرستند و این قطعه با توجه به جداول و برنامه ریزی های قبلی دستوراتی را برای عملگراهای مختلف مانند کوئل ، شمع ، دریچه گاز ، سوزن انژکتور و پمپ بنزین می فرستد.

ﭘﺮﻭژﻩ ﺗﻮﻟﻴﺪ 206 ﺻﻨﺪﻭقدﺍﺭ ﺭﺍ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺣﺮﻛﺖﻫﺎﻯ ﻣﺜﺒﺖ ﺩﺭ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯﻯ ﻛﺸﻮﺭﻣﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺖ. قبل از ریمپ، توصیه می‌شود که از سلامت موتور و سایر اجزای خودرو مطمئن شوید تا فرآیند ریمپ به‌طور کامل به بهبود عملکرد خودرو کمک کند. همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر از نحوه کار ما و اطلاعات بیشتر از کانال ما در آپارات بازدید فرمایید. اگر قصد انجام ریمپ خودرو داخلی را دارید، باید بدانید که خودروهای ایرانی معمولاً دارای ECUهای ساده‌تری هستند و ممکن است نیاز به تنظیمات دقیق‌تری داشته باشند. به همین دلیل، انتخاب یک متخصص با تجربه در زمینه ریمپ خودرو داخلی ضروری است. رانندگی با سمند به دلیل کاهش لگ توربو در مدل سورن و عملکرد بهینه موتور، لذت‌بخش‌تر می‌شود.

در این کانال، ویدیوهایی از پروژه‌های انجام‌شده، مراحل کار و نتایج به‌دست‌آمده برای خودروهای مختلف به اشتراک گذاشته شده است. این ویدیوها به شما کمک می‌کنند تا با دیدی بازتر، فرآیندهای تخصصی ریمپ و تیونینگ را مشاهده کرده و با اطمینان بیشتری از خدمات ما استفاده کنید. ما مفتخر به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی جامع هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که شما از سرمایه‌گذاری خود در بلندمدت رضایت کامل دارید. تیم پشتیبانی متخصص ما همواره در دسترس است تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهد و راهنمایی‌های لازم را ارائه کند. علاوه بر این، ما خدمات بازرسی و تنظیم دوره‌ای را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا از عملکرد بهینه خودرو و حفظ کیفیت آن در بالاترین سطح اطمینان حاصل کنید. هدف ما تضمین رضایت شما از تمامی جنبه‌های تجربه تیونینگ، از شروع پروژه تا سال‌ها پس از آن است.

برای خودروهای خارجی، ریمپ معمولاً به‌صورت استانداردتر انجام می‌شود، اما نیاز به توجه به جزئیات مخصوص هر مدل خودرو وجود دارد. خودروهای خارجی معمولاً سیستم‌های پیشرفته‌تری دارند که ممکن است در برخی موارد به تنظیمات پیچیده‌تری نیاز داشته باشند. به کارگیری این فیلتر به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون موتور است تا هوای ورودی به موتور تقریباً عاری از هر گونه ریزگرد باشد. اگرچه این برتری وجود دارد اما باز هم با استاندارد های روز دنیا و قطعا سمندی که پس از تقویت موتور نیاز داریم فاصله دارد، برای پر کردن این فاصله نیازمند انجام یکسری تغییرات و ارتقاع داریم تا بتوانیم سمند تقویت شده خود را نزدیک استاندارد ها نگه داریم. خودروی سمند آن گونه که پژوی ۲۰۶ و ۴۰۵ برای تیونینگ در ایران مورد توجه قرار گرفتند؛ هیچوقت مورد توجه قرار نگرفت که شاید دلیل این امر ظاهر خانوادگی، نبود نسخه اسپورت از سمند و یا … باشد، در ادامه مطلب به مواردی میپردازیم که با انجام آن تیونینگ سمند بهتری خواهید داشت. ریمپ چیپ ® با 7 سال تجربه حرفه ای در عرصه ریمپ و چیپ تیونینگ خودرو با سه آیتم متمایز گارانتی ریمپ، بازگشت وجه در صورت عدم رضایت و امکان تست درایو خودرو ها فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف فراهم آوردن تجربه ای مشابه خودروهای روز دنیا فعالیت می کند.

به طور کلی شرکت تیونینگ خودرو ® Remapchip توانایی ریمپ و چیپ تیونینگ کلیه مدل های سمند ای اف سون با ایسیوهای خانواده بوش، زیمنس و ایزیو را داراست. کروز کنترل سمند EF7، سیستم نگهدارنده ی سرعت است که سرعت خودرو را در یک وضعیت مناسب ثابت نگه میدارد. در این کروز ها ، راننده میتواند با استفاده از کلید های موجود ، بدون نیاز به پدال ها سرعت خودرو را کم یا زیاد کند. کروز کنترل خودرو سمند به دلیل تنظیم دقیق میزان گاز با سرعت مورد نیاز بر روی مصرف سوخت گاز خودرو تاثیر بسیاری دارد. از اوایل سال 2009 ایرانخودرو از موتورهای جدید توسعه یافته توسط ایران مانند موتور ملی دوگانه سوز برای مدل های جدید خود استفاده کرده است (EF7).

• موتور UX7 دارای حجم موتور 1.8 لیتر (1761 سی سی)، با منفذ و استروک 83 میلی متر × 81.4 میلی متر (3.27 در 3.20 سانتی متر در) بود. تمام موتورهای XU7 بنزینی هستند و نسخه 16 سوپاپ DOHC تحت عنوان XU7 JP نیز تولید شده است. خروجی این موتور بین 89 تا 110 اسب بخار متغیر است.در ریمپ سمند XU7 یا همان سمند موتور 1800 پژویی علاوه بر بحث افزایش پرفورمنس به رفع عیوب ذاتی این خودرو مانند دمای بسیار بالای موتور و … نیز پرداختیم. دلیل اول افراد متخصص در شرکت کاراکال تیونینگ هستند که دارای تحصیلات آکادمیک خودرو از دانشگاه های برتر ایران (صنعتی شریف و تهران ) و از اعضای سابق مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو ipco هستند . دلیل دوم استفاده از دستگاههای اورجینال و کار با کیفیت و ضمانت نامه دو ساله است.

• از آن جا که موتور نام آشنای TU5 در نمونه های وارداتی (و در نمونه های انگشت شمار داخلی) به کار رفته است کمتر به ریمپ این موتور می پردازیم.زیرا در مقاله ریمپ خودرو 206 به تفصیل به این موضوع پرداخته ایم. اگر خودروی شما دارای خطای فرسودگی کاتالیست باشد یا کاتالیست ماشین خود را حذف کرده باشید و به همین دلیل چراغ چک خودرویتان روشن باشد یا این خطا را دایم داشته باشید ، ما قادر هستیم تا این خطا را برای همیشه حذف کرده و چراغ چک را خاموش کنیم. از سوی دیگر ساخت هدرز ‌ها نیز باید به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه‌های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و کیفیت عملیات جوش کاری و ماشین کاری نیز تاثیر انکار ناپذیری بر روی قابلیت‌های نهایی محصول خواهد داشت. بسیاری از خودروهای گران‌قیمت به شکل استاندارد به هدرز ‌های فابریک مجهز هستند. برای تقیت ترمز ها میتوانید سراغ بوستر ترمز مدل های قوی تر یا استفاده از دیسک ترمز و لنت با کیفیت بروید در مراحل بالاتر نیز میتوانید با تهیه موارد افترمارکت و اضافه کردن آنها تاثیر چشمگیری را شاهد باشید.

ریمپ می تواند دستوراتی که به کوئل شمع می رود را تغییر دهد و ولتاژ ها و دفعات قطع و وصل را بهینه و مطابق با سوخت مصرفی کند. ریمپ جرقه زنی را بهینه می کند و باعث کاهش ناک ( صدایی که در هنگام دنده مرده از موتور به گوش می رسد ) می شود. سمند در بازار ایران با سه موتور xu7 , tu5 , ef7 و چندین تیپ مختلف با آپشن ها و ظواهر گوناگون در طی این ۲۰ سال تولید شد از تفاوت اصلی این تیپ ها می توان به تفاوت در چراغ و سپر، تفاوت در آپشن ها، تفاوت در ایسیو، سیم کشی و همینطور موتور اشاره کرد. اینکه کدام نسخه بیشتر مناسب تیونینگ است همیشه مورد بحث بوده، می توان گفت این مورد بستگی به سلیقه، نبوغ و بودجه شما دارد. آنطور که بیان شده تسمه تایم این پیشرانه تا 180،000 کیلومتر نیاز به تعویض ندارد.

کیت مکش همان سیستم ورودی هوای سرد است که برای ارتقا دادن به عملکرد خودرو با استفاده از هوای سرد انجام می شود. گروه کاراک در پروژه سمند با موتور 2000 دخیل بود ، این خودرو شتاب و سرعت خوبی داشت و بسیار بهینه شده بود ولی به دلایل اقتصادی هیچگاه به تولید عمده نرسید.سمند ها خودرو های خوبی هستند ، این خودروها بسیار به صرفه و اقتصادی اند ، طبق تجربه می توان گفت بعد از ال 90 ، این خودرو بسیار اقتصادی است. تلاش های بسیاری از طرف ایرانخودرو برای بهبود آن انجام شد ولی بدلایل گوناگون این تلاش ها بسیار ناموفق بود. در حال حاضر این خودرو در شرایط مطلوبی میباشد و امید است هر روز پیشرفت نماید. در این استیج پا را کمی فراتر از استفاده شهری میگذاریم، معمولا برای استفاده روزانه صرفه ندارد و خودرو بیشتر برای استفاده تفریحی مورد استفاده قرار میگیرد.

ریمپ ایسیو سمند ef7 از دیگر خدماتی است که می توانید در مرکز کاراک دریافت کنید. متخصصین ریمپ ایسیو کاراک ، در قدم اول خودرو را روی دستگاه داینو می برند تا واکنش خودرو در حالت بنزین  ( و حالت گاز در خودروهای دوگانه سوز ) آنالیز شود. سمند ایی اف سون ، خودرویی است که دیر گاز می خورد و بعد از سرعت گیر ها کپ می کند. با اصلاح مپ هایی که کنترل کننده دریچه گاز خودرو هستند ، می توان شتاب و کشش بهتری از خودرو دریافت کرده و تاخیر دریچه گاز را برطرف نمود. یکی دیگر از بهبود هایی که با ریمپ ایسیو سمند EF7 می توان به آن دست یافت ، رفع ناک موتور می باشد. مهترین مسئله در ریمپ ایسیو سمند EF7  ، تنظیم نسبت سوخت به هوا است تا خودرو در کالیبره ترین حالت ممکن قرار بگیرد و با بنزین ایران مطابقت پیدا کند.

سمند از نظر طراحی داخلی نسبت به دیگر خودروهای تولید داخل وضعیت قابل قبولی دارد اما اصلا نمی‌توان طراحی داخلی آن را با سدان‌های رقیب خارجی مقایسه کرد. اولویت در ساخت انواع سمند پایین نگه داشتن قیمت آن بوده است و به همین دلیل خبری از امکانات لوکس خودروهای خارجی نیست. نمای داخلی سمند EF7 نیز بسیار ساده است و خلاقیت‌هایی مثل استفاده از تریم طرح چوب نیز نتوانسته جذابیت طراحی داخلی سمند را بالا ببرد. یکی از مزیت‌های انواع سمند جادار بودن آن است و سمند EF7 نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای همه سرنشینان فضای کافی برای سواری راحت و با آسایش وجود دارد. در سپتامبر 2010 ، IKCO از طراحی و تولید یک موتور اصلاح شده EF7 با کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا خبر داد. این موتور با استفاده از فن آوری مستقیم تزریق برای هر دو بنزین و CNG بسیج شده است.آنطور که مدیرعامل IPCO می گوید پس از تولید موتور جدید ، IKCO اولین تولید کننده در جهان است که از فناوری Direct Injection یا تزریق سوخت مستقیم برای موتورهای CNG استفاده می کند.

برنامه ریزی مجدد ایسیو سمند یا همان ریمپ ECU ، خودرو را برای دستیابی به حداکثر کارایی در شرایط ایمن آماده می کند. همانطور که می دانید، ECU موتور خودرو را به طور کامل کنترل می کند، زمانی که ECU را مجدداً برنامه ریزی می کنیم، تأثیرات قابل توجهی در شتاب، مصرف سوخت، ضربه موتور و غیره خواهد داشت. ریمپ ECU سمند ، عامل تغییر مواردی مانند فشار سوخت و زمان تزریق، زمان جرقه زنی ، کاهش مصرف سوخت و  موارد دیگر است. هدف از این ریمپ این است که مالک خودرو با خیال راحت در محدوده موتور و تجهیزات جانبی آن کار کند و خودرو را با شرایط محیط و نوع استفاده از اتومبیل مطابقت دهد . 2- در سمندهای با ایسیو SSAT فریمور فوق به قدری توسط شرکت چینی و ایرانخودرو بد کالیبره شده که با ریمپ نرم افزاری ایسیو SSAT تغییرات نسبت به سایر ایسیوها محسوس تر است زیرا خودروهای دارای ایسیو SSAT دارای شتاب و کشش بسیار ناامید کننده و صدای خشن موتور هستند.

تمامی مراحل کاری ما به صورت دقیق و حرفه‌ای انجام شده و نتایج آن در بهبود عملکرد خودروها، افزایش قدرت موتور، کاهش مصرف سوخت و ارتقای کلی راندمان، مشهود است. کیت مکش سمند EF7 فیلتر سیموتا با هدف بهبود جریان هوای ورودی به موتور طراحی شده است و یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای سیستم تنفس موتور محسوب می‌شود.کیت مکش هوا مجموعه‌ای از لوله‌ها و فیلترهای هوا است که با جایگزینی با سیستم مکش هوای استاندارد خودرو، جریان هوای ورودی به موتور را افزایش و بهینه می‌کند. سیستم لیمیتر از خطاهای نا خواسته و سرعت غیر مجاز جلو گیری میکند و باعث کاهش مصرف سوخت نیز میشود. همه سوکت های داخلی در این کروز کنترل فابریک است و دخالتی در سیم کشی اصلی خودرو ندارد. در نصب این سیستم هیچ نیازی به باز کردن آمپر و کیلومتر خودرو و گرفتن سیگنال های دور موتور و سرعت از آن نمی باشد، زیرا تمامی اطلاعات مورد نیاز سیستم کروز از طریق کانکتور OB2 خودرو و CAN BUS دریافت می گردد. به طور کلی در مبحث تیونینگ سمند ef7 شامل افزایش شتاب سمند ef7 و تقویت موتور سمند بهینه ترین، پیشرفت ترین و موثر ترین راه تقویت سمند ef7 همانا ریمپ ایسیو این خودرو است.

EFD اولین موتور خانواده EF است که تکسوز است و از دیزل با کیفیت بالا (یورو 4 با کیفیت یا بهتر) به عنوان سوخت استفاده می کند.موتورهای EF در بیشتر بخش ها با یکدیگر مشترک هستن. هدف IKCO برای کاهش هزینه ها و سهولت تأمین قطعات در آینده برای خدمات پس از فروش بود. این هدرز روی تمامی اتاق های سمند و دنا با موتور Ef7 اتمسفر قابل نصب است.این هدرز کیفیت بالایی داشته و با وجود فولادی بودن تمامی جوش های آن، جوش آرگون می باشد که عمر بسیار بالاتری نسبت به جوش Co2 دارد. همچنین خم آن به صورت CNC بوده و در محل خم کمترین تاب را دارد که راندمان آن را بالا میبرد. قیمت ورودی لوله ها نیز سنگ خورده تا هیچ مقاومتی در برابر خروج دود نداشته باشد.این هدرز روکش کروم دارد که ظاهر آن را شبیه استیل می کند. زیرا دیاگ یک نوع اسکنر می باشد و قابلیت دسترسی به جداول قفل شده ایسیو رو نداره و تغییرات نرم افزاری (ریمپ) در حافظه اصلی وجود دارد و دیاگ فقط به حافظه موقت دسترسی میدهد.

به طور معمول زمان ریمپ سمند ef7 بین 1 ساعت تا 2 ساعت بسته به شماره کالیبراسیون نرم افزاری خودرو متغیر است همچنین خودرو قبل از ریمپ تست گرفته میشود زیرا در شماره کالیبراسیون های مختلف توانایی های مختلف متفاوت است. با استفاده از Speed limiter میتوانید سقف سرعت خودرو را تعیین کنید و در صورت نیاز آن را غیر فعال کنید. در حالت لیمیتر برخلاف حالت کروز رانندگی و استفاده از پدال ها کاملا در اختیار راننده است ، اما با رسیدن به سرعت از پیش تعیین شده ، فشار بر روی پدال گاز بی تاثیر میشود. ایرانخودرو در بازارهای صادراتی (و همچنین بازار ایران) از موتور پژو TU5JP4 استفاده می کند. این به این دلیل است که TU5 کم مصرف تر و قدرتمندتر  است واز آنجایی که TU5 برای پژو 206، پژو 307 و پژو 207 مورد استفاده قرار گرفته است قطعات آن با سهولت در سراسر اروپا یافت میشوند. نسخه TU5 سمند به 3 آپشن جدید شامل کیسه هوا راننده (که البته بر روی مدل های ایرانی نیز اکنون یافت میشود)، کمربند ایمنی پیش کشنده، تنظیم ارتفاع چراغ جلو جلو و آنتن اکتیو (فعال) مجهز است..

2-جنس مواد که باید به آن توجه کنید .هدف محصول از بین بردن حرارت است تا هوای سردتری در موتور برقرار شود. تمام انواع EF7 تست های NVH را با موفقیت در سیلندر سر و بلوک سیلندر خود گذرانده اند. همچنین موتورها دارای سیستم Blow-by هستند که تهویه هوا را برای میل لنگ و تابه روغن انجام می دهد. با داشتن فیلتر اسپرت هوای تازه خنک بهتر به داخل موتور ورود کرده و در نتیجه بهترین بازدهی را خواهد داشت. ایران خودرو (IKCO) همچنین قصد دارد Samand را در مصر را در آینده در مؤسسات مشترک شرکت کند.

در ایسیوهای بوش نیز شاهد تاخیر بسیار بالایی در دریچه گاز (Throttle) خودرو و همچنین دمای بالای برخاسته از موتور هستیم که باید با ریمپ اصولی پارامترهای مربوط به این عملگرها مشکلات برطرف کنیم. بر روی سمند به طور کلی سه موتور XU7، TU5 و EF7 نصب شده اند که باید به توانایی ها، کشش و پتانسیل این موتورها در ریمپ و چیپ تیونینگ سمند توجه کرد. در اکثر خودرو‌ها، به علت قرار‌گیری محل مکش هوا در نزدیکی موتور، دمای هوای ورودی نسبت به محیط بالاتر می‌رود و طبق آنچه گفتیم، این موضوع سبب کاهش چگالی هوا می‌شود که در‌نهایت، قدرت نه‌چندان رضایت‌بخشی از این فرایند حاصل می‌شود. کیت مکش هوا، راه‌حلی برای مکش هوای بیشتر از بیرون، برای عبور از فیلتر و ورود به سیستم سوخت در خودرو است. موجب خروج آسان تر گازهای آلاینده، تنفس بهتر پیشرانه، افزایش قدرت و کاهش مصرف سوخت می‌شود. خب در این استیج با یک خودروی کاملا شهری طرفیم که میتواند مورد استفاده روزانه قرار بگیرد.

پس هیچ شخصی با هیچ نوع دستگاهی نمی تواند ادعا کند که می تواند بفهمد خودرو ریمپ شده. یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا زمانهایی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف شما کاهش می یابد و در زمانی که نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید. بعد از ریمپ شما قادر خواهید بود که در حین شتابگیری بدون از دست دادن زمان وارد دنده دو شده و به شتابگیری ادامه دهید، باید دانست به دلیل مکث بین تعویض دنده یک و دو شاهد افت دور موتور و از دست دادن زمان در حین شتابگیری خواهیم بود که این نقیصه به طور کامل با ریمپ این خودرو برطرف خواهد شد. 1) نا هماهنگ بودن گیربکس با موتور خودرو که واقعا آزاردهنده است، بخصوص در تعویض دنده از یک به دو کاملا مشهود بوده و شاهد افت شتاب اولیه می باشد. برای آشنایی بیشتر با کیفیت و روند کاری ما، می‌توانید به کانال رسمی ما در آپارات مراجعه کنید.

در این صورت، بهتر است از تجربه و تخصص کارشناسان استفاده کنید تا عملکرد بهینه‌ای از خودرو خود دریافت کنید. قبل از اقدام به ریمپ خودرو، مهم است که برخی نکات را مد نظر قرار دهید تا از بهترین نتیجه بهره‌مند شوید و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. ریمپ موتور به فرآیند بازنویسی نرم‌افزار کامپیوتر مرکزی خودرو (ECU) اطلاق می‌شود که باعث بهبود عملکرد و افزایش قدرت موتور می‌شود. هزینه ریمپ سمند بستگی به نوع ایسیو و هدف از ریمپ سمند در حدود 500 الی 850 هزارتومان می باشد . برای اطلاعات بیشتر بایستی با تعمیرگاه چیپ تیونینگ کاراک تماس بگیرید و یا به آدرس تعمیرگاه برای بررسی مراجعه فرمایید.

تیونینگ سمند از نظر فنی و مهندسی فرق زیادی با خانواده ۴۰۵ ندارد و در واقع تنها پوسته بدنه و کمی از طراحی اتاق و شاسی آن متفاوت است. نوع خاصی از ایسیوهای SSAT تحت عنوان No Flash فاقد فلش برای برنامه ریزی هستند و نیازمند کاشت آی سی برای ریمپ و چیپ تیونینگ هستند با این وجود مجموعه ریمپ و تیونینگ خودرو Remapchip توانایی ریمپ این ایسیوها را از طریق پورت OBD و بدون باز کردن ایسیو و حتی کاشت آِی سی را دارد. • موتور EF7 در دو نوع پایه گازسوز و بنزینی نیز بر روی سمند نصب میشود که از نظر ما یکی از بهترین موتور ها برای ریمپ سمند محسوب میشود. به علت پاس کردن استانداردهای آلایندگی یورو 4 ، سازگاری با هر شرایط آب و هوایی ، سازگاری با شرایط سخت ، افزایش عمر موتور در زمان گارانتی ، موتور خودرو را محدود می کنند که متاسفانه درصد قابل توجهی از توان موتور را محدود می کنند. اگر صاحب یک خودروی چینی هستید، باید توجه ویژه‌ای به شرایط و نوع ECU آن داشته باشید. برخی از خودروهای چینی ممکن است با مشکلات نرم‌افزاری خاصی مواجه باشند که نیاز به ریمپ تخصصی دارند.

در ضمن ما نمایندگی alientech ایتالیا – و مجیک موتور اسپرت انگلستان هستیم و ریمپ های ما تحت نظارت مستقیم این شرکت است. شرکت کاراکال تیونینگ برای رفع مشکلات سمند EF7 کلیه کارهای ریمپ را بدون باز کردن ecu و از طریق پورت دیاگ OBDII انجام می دهد زیرا کاراکال تیونینگ نماینده انحصاری شرکت alientech ایتالیا می باشد و تمامی کارها با نظارت این شرکت و دستگاهای اورجینال ریمپ ایسیو انجام می شود. کارکرد زیاد و مداوم فن دور تند باعث بالا رفت مصرف سوخت، خرابی باتری و فشار مضاعف به آلترناتور خودرو می گردد. شرکت کاراکال تیونینگ با اصلاح ضریب کار کرد فن به صورت نرم افزاری این ایراد را مرتفع می نماید و روشن شدن فن دور تند و کند را به ترتیب از 102 و 95 به 96 و 90 می رساند. سیستم ورودی هوای سرد که وظیفه مکش هوا از بیرون و عبور ان از فیلتر هوا و وارد شدن به سیستم کنترل سوخت برای ترکیب با بنزین است .این سیستم در واقع هوا را سردتر نمی کند لذا حرارت تولیدی از سیستم کیت مکش معمولی به دلیل مکان حذف می شود .

چراکه در غیر اینصورت عمل احتراق بازده لازم را نخواهد داشت و حجم گاز ناشی از احتراق در سیکل قبل، فضای درون سیلندر را اشغال کرده و مانع از ورود هوای تازه برای احتراق به صورت بهینه می شود. بنابراین ریمپ سمند موتور EF7 دشوار تر و پیچیده تر است اما نتیجه نهایی به معنای واقعی خیره کننده است. پس از ریمپ به دلیل سریعتر شدن عکس العمل موتور و کشش بیشتر، حالت واماندگی در دور میانی که منجر به ایجاد صدای هاااار میشد، از بین رفته و به داخل اتاق وارد نمی شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد که سمند وجود دارد، این است که این خودرو را خودروی ملی می‌دانند و خودروسازان کشور مدعی‌اند طراحی این خودرو در داخل کشور انجام شده و نشان‌دهنده اصالت خودروسازی ایران است. اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد که هر بخش از سمند چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ فنی و ساختاری، از خودروسازان جهان به امانت گرفته شده ‌است. شتاب بهتر، عملکرد نرم‌تر موتور و کاهش صدای اضافی، از جمله مزایای محسوس این فرآیند هستند.

این سیستم دارای سیستم خنک کننده پیشرفته (روانکاری و مایع خنک کننده) در مقایسه با PSA TU5JP4 است. پمپ آب ، پمپ روغن و سیستم خنک کننده روغن در یک مکان یکپارچه شده اند تا در مقایسه با موتورهای دیگر ، قطعات برای نگهداری را کاهش دهند. سمند همچنین از ماه سپتامبر سال 2006 در مینسک، بلاروس، توسط شرکت Unison در کنار کامیون های Lublin ساخته شده است. بانک توسعه صادرات ایران، اجرای پروژه با بودجه 36 میلیون دلاری را تامین کرد. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه تا سال 2010 قرار بود به 120،000 خودرو خواهد رسید.

در مرکز ریمپ ایسیو کاراک ما  افزایش شتاب اولیه و ثانویه چشمگیری را برای سمند رقم میزنیم و کار را با گارانتی کاراک خدمت شما تقدیم می کنیم. پس از ریمپ سمند ، 2 تا 3 ثانیه تفاوت در صفر تا صد این خودرو ثبت گردید ؛ در نتیجه چیپ تیونینگ معادل 15 تا 20 درصد افزایش بازده در سمند نتیجه دارد که با تقویت سیستم برقی و سوخت رسانی میتوان تا 25% تغییر را انتظار داشت. در خودروهای دریچه گاز برقی بر خلاف انواع سیمی دستور تغییرات در زاویه دریچه گاز از ایسیو ( کامپیوتر خودرو ) صادر می گردد. این تغییرات معمولا از پارامترهای وارده سنسور اکسیژن و زاویه پدال گاز تبعیت می کند به این معنا که با توجه به میزان گازی که به ماشین می دهید و با توجه به میزان اکسیژنی که در دود اگزوز وجود دارد ، میزان هوادهی توسط ای سی یو و دریچه گاز برقی تنظیم می گردد. در اکثر خودروهای ایرانی و چینی و کره ای ، بدلیل کیفیت پایین قطعات مدار پدال برقی – دریچه گاز برقی مشکلاتی از قبیل تاخیر در گاز خوردن خودرو و توان پایین حرکتی در سربالایی ها برای ماشین پیش می آید. در ریمپ ای سی یو با کار کردن روی 3 پارامتر پدال گاز برقی ، دریچه گاز برقی و سنسور اکسیژن رفع عیب آن دو مشکل برای خودرو شما انجام می شود.

سپس تهران قادر بود تولیدات بیشتری را به آسیای میانه و کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کند. ریمپ ECU در تمامی نمایندگی های کاراکال تیونینگ با ضمانت نامه کتبی 30 ماهه انجام میگردد. این بدان معناست که سمند نه تنها اصالت ظاهری ندارد بلکه مشتری وقتی از این موضوع اطلاع پیدا می‌کند کمی نسبت به امنیت و اصالت سمند مردد می‌شود. درون کابین فضای نسبتاً کافی برای سرنشینان وجود دارد و صندلی‌های نرم و راحت از اصلی‌ترین مشخصه‌های آن به‌شمار می‌رود که همین موضوع باعث می‌شود مردم سمند را خودرویی مناسب برای سفرهای بین شهر انتخاب کنند. اما آن سوی میدان خودرویی است که از لحاظ ظاهری از وضعیت بهتری بهره می‌گیرد، همچنین در میان مردم به خصوص جوانان از مقبولیت بیشتری برخوردار است.

برای این استیج میتوانیم از پورت و پولیش سر سیلندر شروع کنیم اینکار باعث میشود بتوانیم مسیر حرکت هوا به سیلندر را در وضعیت بهتری قرار بدهیم. میتوانیم به تعویض میل سوپاپ ها فکر کنیم یا سبک کردن فلایویل هم گاهی صورت میگیرد همچنین استفاده از کیت کلاچ های بهتر یا تغییراتی در گیربکس میتواند انجام شود، گاهی تغییراتی نظیر تعویض منیفولد یا سیستم پاشش سوخت یا حتی نصب توربو هم دور از انتظار نیست. به دلیل برخی محدودیت ها و درخواست های زیاد برای تسخه تکسوز موتور EF7 و عدم آماده سازی موتور مبتنی بر بنزین EF7 ، در اواخر سال 2009 ایرانخودرو پروژه ای را برای از بین بردن قطعات مورد نیاز CNG موتور آغاز کند. بنابراین این پروژه در حدود 3 ماه و آزمایشات در سه ماهه دوم سال 2010 انجام شده است. در این نسخه از موتور ، فقط برنامه ECU تغییر یافته است و عملکردهای CNG غیرفعال است.

خودروهای دارای موتور EF7 دارای یک سیستم پیشرفته زمانبندی متغیر سوپاپ ها تحت عنوان CVVT هستند که زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها را به صورت متغیر و هوشمند کنترل می کنند.از این رو بهینه سازی این سیستم در حین پروسه ریمپ برای گرفتن عملکرد بیشتر از خودرو الزامی است. سمند LX یک مدل دیگر به نام سمند LX-EF7 دارد که از نظر امکانات و ویژگی‌ها تفاوتی با LX ندارد اما موتور آن موتوری قوی‌تر است و در نتیجه سمند LX-EF7 خودرویی سریع‌تر، با شتاب‌تر و کم‌مصرف‌تر از سمند LX عادی است. چیزی حدود هشت سال از تولید سمند EF7 می‌گذرد و این خودرو همچنان محبوب است و وضعیت آن در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم نیز خوب است. سمند یکی از محصولات ایران‌خودرو است که از سال ۱۳۸۱ و به منظور جایگزین پیکان طراحی و عرضه شد. سمند در ابتدا به سفارش یک شرکت تایوانی و توسط شرکت انگلیسی به نام First Automotive طراحی شده بود. این شرکت تایوانی ورشکسته شد و ایران خودرو طراحی این شرکت را خرید و در آن تغییراتی ایجاد کرد تا مناسب حضور در بازار ایران شود.

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید. سفارش از طریق تلگرام نیز فعال است.کافیست تا نام محصول را به شماره واتساپ پیام دهید. لوله وسط اگزوز سمند رابط بین منیفولد،محفظه صداخفه کن وسراگزوز است  که تاثیر مستقیمی برکاهش فشار منفی دارند. Siamco در ماه مارس سال 2007 خط مونتاژ سمند (Siamco Sham) در سوریه را راه اندازی کرد. جهت حفظ مدیریت زمانبندیمجموعه ما برای آماده سازیبه موقع سفارشات ساخت و نصبلطفا 7 الی 10 روز جلوتر به صورت تلفنی یا آنلاینسفارش یا وقت نصب خود را رزرو و ثبت کنید.

ریمپ اصولی فشار اضافی بر قطعات موتور را کاهش داده و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. هر چه دمای هوای ورودی به پیشرانه پایین‌تر باشد، چگالی بیشتری خواهد داشت. در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، تنها به کمک شبیه سازی بسیار دقیق پیشرانه در محیط نرم افزار‌های حرفه ای، چون GT POWER امکان پذیر است. اما در بسیاری از موارد برای بهبود این عمل از هدرز ها استفاده می شود لذا هدرز را بهتر است در دسته لوازم جانبی یا Accessories ، جای دهیم. به این دلیل که کمتر سازنده ای وجود دارد که از ابتدا در خودروهای ساخته شده این وسیله را نصب نماید.

در ریمپ ایسیو سمند با اصلاح بهینه سازی جداول سنسور اکسیژن اول سمند بهینه سازی حرکتی رخ می دهد. در بسیاری از خودرو های جدید به علت عدم سازگاری این خودروها با بنزین، خطای سنسور دوم اکسیژن و خطای کاتالیست می دهند که در این وضعیت نیز با ریمپ سنسور دوم اکسیژن سمند این مشکل حل می گردد. همچنین با حذف سنسور دوم که رگولاتور ثانویه سوخت محسوب میشود با افزایش پاشش سوخت مواجه می شویم که نتیجه آن قدرت بیشتر برای موتور است. وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده سنگین و عدم سازگاری بنزین باعث می شود مصرف سوخت سمند EF7 به خصوص در شهر بالا می باشد . صفر تا 100 سمند معمولا بین 13 الی 15 ثانیه ( میانگین 14 ثانیه ) میباشد که بستگی به مدل و نوع ایسیو سمند و سراشیبی و دست فرمان راننده متفاوت است.

سمند LX EF7 از موتوری به نام EF7 استفاده می‌کند و علت نام‌گذاری این خودرو نیز استفاده از همین موتور است. این موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۷ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۱۳ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سمند LX EF7 می‌تواند در ۱۲.۹ الی ۱۳.۴ ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. سمند LX EF7 در هر ۱۰۰ کیلومتر بین ۷.۹ تا ۸.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند و استاندارد آلایندگی آن یورو ۴ است. سمند LX و سمند EF7 از نظر طراحی ظاهری، طراحی داخل کابین و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی کاملا مشابه یکدیگر هستند.

از جمله مزایای آن می‌توان به پشتیبانی خوب ایران‌خودرو و همچنین تامین قطعات یدکی آن اشاره کرد. ریمپ و تیونینگ سمند یکی از بهترین روش‌ها برای ارتقای عملکرد این خودرو به شمار می‌آید. با بررسی دقیق مدل‌ها، شناخت ویژگی‌های ایسیو و انتخاب خدمات متخصصین حرفه‌ای، می‌توان از تمامی مزایای این فرآیند بهره‌مند شد. این تغییرات نه‌تنها به بهبود عملکرد خودرو کمک می‌کنند، بلکه هزینه‌های جاری را کاهش داده و تجربه رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌سازند. سلام ، بله آقای بیک محمدی ، ریمپ برای سمند ۲ گانه و برای CNG انجام میشود. ریمپ سمند گازسوز جهت افزایش شتاب و سرعت و قدرت روی حالت گاز صورت میگیرد.

سهیل تیونینگ با بیش از ده سال تجربه تخصصی در زمینه ریمپ و تیونینگ خودرو، به عنوان یکی از نام‌آورترین و معتبرترین مجموعه‌های این حوزه در منطقه شناخته می‌شود. ما با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای از متخصصان و علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت و لوکس، خدماتی در سطح استانداردهای جهانی ارائه می‌دهیم. در سهیل تیونینگ، با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته، توان و عملکرد خودروهای شما را به بالاترین سطح ممکن می‌رسانیم و تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آوریم. ریمپ ایسیو نه‌تنها به عملکرد بهتر خودرو کمک می‌کند، بلکه هزینه‌های جاری را کاهش داده و عمر مفید قطعات را افزایش می‌دهد. ریمپ و تیونینگ سمند یکی از راهکارهای مؤثر برای ارتقای قابلیت‌های فنی و تجربه رانندگی در این خودرو است. سمند، که به‌عنوان یک محصول ملی محبوب شناخته می‌شود، با مدل‌های متنوعی همچون LX، EF7، SE و سورن تولید شده است.

ایران خودرو اظهار داشت اگر موتور فقط بر روی CNG کار کند ، تا 250،000 کیلومتر (به طور متوسط) نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی نخواهد داشت و اگر موتور با هر دو CNG و بنزین کار کند ، این مقدار به بیش از 250،000 کیلومتر افزایش می یابد که در نوع خود جالب توجه است. بعد از فعال شدن کروز ، پدال گاز قفل میشود و مانع دزدیده شدن خودروی شما میشود، بنابر این امنیت خودرو بالا میرود‌. این کروز ها از طرف کار خانه تولید کننده آنها بر روی خودرو ها نصب میشود. با استفاده از این کروز ها خستگی ناشی از مسافرت ها و مسیر های طولانی کاهش می یابد اما سیستم کروز برای استفاده در اتوبان یا جاده ها در سرعت های پایین تر از 50 کیلومتر بر ساعت امکان پذیر نیست. خاموش و روشن کردن این وسیله بسیار ساده است، برای مثال می‌توانید با کلیک بر روی گزینه ON آن را روشن و با فشردن کلید OFF آن را خاموش نمایید. از طرفی این سیستم با فشار دادن پدال ترمز نیز غیر فعال میشود و سرعت خودرو را بدون دخالت خارجی تثبیت مینماید.

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های فنی، تاثیر ریمپ بر هر مدل و مزایای اصلی این فرآیند پرداخته خواهد شد. فروشگاه اینترنتی کارگاه از سال ۱۴۰۰ جهت توزیع انواع لوازم تیونینگ موتور و بدنه ی خودروهای شهری، دریفت، درگ و آفرود فعالیت خود را شروع کرد. ما در تمامی قدم های انتخاب درست کالا و خرید تا اطمینان از صحت کالای دریافت شده و کسب رضایت مشتری، در کنار شما هستیم و امور مشتریان کارگاه همواره آماده پاسخگویی و رفع مشکلات همراهان خود است. انتخاب رینگ اسپورت درست هم بسیار مهم بوده، باید مواردی را در نظر داشت که از نظر شتاب گیری و هندلینگ بیشترین بازده را دریافت کرد، گاهی با انجام تغییرات در تعلیق و خودروی خود نیاز نیست از دستورات کارخانه پیروی کنید و میتوانید رینگ مناسب خودرا بیابید. برخی از مراجعین سوالاتی در مورد معایب ریمپ سمند یا مضرات ریمپ سمند داشته اند، اگرچه در ریمپ ایسیو شاهد هیچ نکته منفی برای پیشرانه خودرو نیستیم با این وجود سعی کرده ایم در مقاله جامع “معایب ریمپ” به سوالات و یا ابهامات شما پاسخ دهیم.

قدم بعدی میتواند ریمپ ایسیو باشد با تغییرات در این مرکز کنترل موتور، مواردی همچون قدرت موتور را افزایش داده یا حتی با توجه به ادعای برخی یک خودروی کم استهلاک و کم مصرف تر داشته باشیم. در مواردی هم میتوان در این استیج از هدرز و تقویت سیستم اگزوز استفاده کرد اینکار باعث خروج روانتر و سریعتر دود از سیلندر میشود برای اینکار نیاز به تهیه هدرز و جایگزینی آن با منیفولد دود و همینطور میتوانید در منابع اگزوز تغییر ایجاد کنید یا آنها را با نمونه بهتر جایگزین کنید. ناک یا همان صدای پیستون که چق چق چق در موتور صدا می دهد به شدت باعث کاهش عمر موتور ، افت توان و افزایش مصرف سوخت می گردد. برای رفع این مشکل شما باید بنزین سوپر استفاده کنید یا از مکمل بنزین استفاده کنید. ما با ریمپ ایسیو سمند EF7 کالیبراسیون جداول رو با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل رفع شود. ما در سهیل تیونینگ با افتخار نمونه‌کارهای موفقی از ریمپ ECU و تیونینگ تخصصی خودروهای ایرانی را ارائه کرده‌ایم.


بهترین مراکز تیونینگ در ارومیه