استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ تبدیل2024-03-02
چگونه نرخ تبدیل ترافیک اینستاگرام کسب و کار خود را افزایش دهیم؟ آیمارکتور
یکی دیگر از روشهای ایجاد تم در فید اینستاگرام، استفاده از یک فیلتر خاص برای عکسهایی است که به در فید خود به اشتراک میگذارید. به دلیل این امکانات متعدد و البته ماندگاری همیشگی پستهای اینستاگرام در فید حساب کاربری، پست گذاشتن در این شبکهی اجتماعی، بهترین راه تبلیغات در اینستاگرام است. برای اینکه تمامی مخاطبان هدف بتوانند ویدئوی تبلیغاتی شما در IGTV را ببینند، لینک آن را در دیگر شبکههای اجتماعی مثل کانالهای تلگرامی، فیسبوک و … به اشتراک بگذارید. با اینکه تنها ۱۸ درصد از مردم IGTV را نگاه میکنند اما به اشتراکگذاری ویدئوهای تبلیغاتی میتواند یکی از راه های تبلیغ در اینستاگرام برای دسترسی به خیل عظیمی از مخاطبان باشد.
وقتی صحبت از افزایش مشتری میشود، اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد میرسد، تبلیغات است. تبلیغات دیجیتالی، بیلبوردها، تبلیغات پیامکی و دهها روش دیگر که البته هزینههای سنگینی هم دارند. اما واقعیت این است که همه کسبوکارها بودجه تبلیغاتی ندارند و اتفاقاً بسیاری از برندهای موفق، بدون صرف هزینههای کلان، مشتریان زیادی جذب کردهاند.
در ادامهی این مطلب چند روش مؤثر برای بهبود نرخ تبدیل صفحات فروشگاهی اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد تا به راحتی پیج خود را ارتقا دهید. در سالهای اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری جلب شده است. در دنیایی که اینترنت و فناوری به سرعت در حال گسترش است، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده است که نیازی به حضور در یک محیط کاری ثابت ندارند.
با توجه به رقابت شدید شرکتها در این اینستاگرام برای جذب مخاطب و فروش، مهم است که این ترفند را جدی بگیرید. آمار نشان میدهد که 79درصد کاربران این رسانه اجتماعی روی تبلیغات کلیک میکنند تا اطلاعات بیشتری درباره یک برند یا محصول داشته باشند. این موضوع پتانسیل تبلیغات اینستاگرام برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل را نشان میدهد. با بهره گیری از ترفندهای جدید و تضمینی، میتوان به طور مؤثری به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کرد و برند خود را در ذهن مشتریان ماندگار کرد. افزایش فروش در اینستاگرام به یکی از مهمترین اهداف در کسبوکارهای آنلاین تبدیل شده است.
ویدئوهایی که در فید اینستاگرام شما قرار میگیرند (مثل ۱۵ ثانیهی اول از ویدئوهای IGTV شما) به صورت پیشفرض، در حالت بیصدا قرار دارند و مخاطب باید حالت بیصدا را غیرفعال کند تا صدای آنها را بشنود. اگر بتوانید با افراد مطرح یا اینفلوئنسرها در حوزهی فعالیت خود مصاحبه کرده و آن را در IGTV به اشتراک بگذارید، تأثیر زیادی روی مخاطبان خود در اینستاگرام خواهید داشت. همکاری با برندهای مکمل می تواند دامنه دسترسی شما را افزایش داده و مخاطبان جدیدی را جذب کند. شویراد، که نام آن برعکس اسم داریوش است، تحت مدیریت آقای علی سادهبافی فعالیت میکند. او پس از سالها تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ (از سال ۱۳۸۴)، با تشکیل تیمهای تخصصی در رسانههای اجتماعی، از سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی خود را به طور گسترده در تلگرام و اینستاگرام آغاز کرد.
در صورتی که به شکل حرفهای در اینستاگرام فعالیت دارید حتما میدانید تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟ و چه مزایایی دارد. پس از جذب مخاطب هدف، نوبت به ایجاد یک تجربه خرید آسان برای آنها می رسد. یکی از راحتترین و مؤثرترین روشهای افزایش آگاهی از برند و در نتیجه، افزایش فروش، استفاده از استیکر نظرسنجی در استوریهای اینستاگرام است. شما میتوانید نظرسنجیهای ساده برگزار کنید و از مخاطبان خود سوال بپرسید و منتظر جوابهای آنها باشید. رنگها و تصاویر در بهینه سازی تبلیغات بنری نقش بسیار مهمی در انتقال احساسات و پیامهای برند دارند.
اینجاست که لینکهای UTM وارد عمل میشوند و نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وبگردی استفاده میکنند، بر تجربه تبلیغاتی آنها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاهها، میتوانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند.
ممکن است این نظر با استفاده از Poll انجام شود که مخاطب پاسخ بله یا خیر بدهد. پس برای افزایش تعامل اینستاگرام، استفاده صحیح از استوری و امکانات آن را به خوبی یاد بگیرید. شما باید جامعه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و با ویژگیهای آنها آشنا شوید. قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمیکنند.
دو نوع دسترسپذیری وجود دارد – دسترسپذیری طبیعی، که در آن شما محتوای جذاب ایجاد میکنید، از هشتگها و تکنیکهای دیگر استفاده میکنید تا در فید مخاطبان خود به طور برجسته نمایش داده شوید. سوال باقی میماند – از کدام پستها باید انتخاب کنید؟ به تحلیلهای اینستاگرام خود نگاه کنید و پستی که بالاترین نرخ تعامل را ایجاد کرده است شناسایی کنید. اینستاگرام در نهایت یک شبکه اجتماعی است، به همین دلیل بسیار حیاتی است که با سایر کاربران تعامل کنید اگر میخواهید دسترسی طبیعی خود را در اینستاگرام افزایش دهید. تغییراتی که در الگوریتمهای رسانههای اجتماعی پس از رسوایی Cambridge Analytica اعمال شد به منظور تشویق به رفتارهای مثبت و واقعی بوده است. استفاده از Reels میتواند به طور قابل توجهی دسترسی شما در اینستاگرام را افزایش دهد، زیرا این پلتفرم محتوای ویدیویی کوتاه را ترویج میکند. به دلیل اهمیت آن برای استراتژی اینستاگرام، الگوریتم به ویدیوهای Reels به صورت خاص نگاه میکند و برجستگی آن تأثیر زیادی بر رفتار کاربران و الگوهای ایجاد محتوا گذاشته است.
همچنین، شرکتهایی که از هوش مصنوعی برای شخصیسازی پیامها بهره میبرند، نرخ تبدیل بهتری دارند. بر اساس دادههای جدید، کسبوکارهایی که از استراتژی چندکاناله استفاده میکنند، نرخ تعامل کاربرانشان تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ترکیب پیامک، ایمیل، تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی، اثربخشی بازاریابی مستقیم را به شکل چشمگیری بهبود میدهد. همکاری با اینفلوئنسرها یکی از سریعترین روشهای افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش است. البته انتخاب اینفلوئنسر مناسب بسیار مهم است؛ اینفلوئنسرهایی که مخاطبانشان به محصولات شما علاقه دارند، بهترین گزینه برای تبلیغات هستند.
یکی از راههای بالا بردن تعامل کاربران با صفحه شما طرح یک درخواست می باشد . با افزایش فالوورها، تعامل شما در اینستاگرام نیز به طور مداوم بیشتر میشود. بنابراین، علاوه بر تمرکز بر محتوای خود، باید به ظاهر حساب خود نیز توجه کنید تا حساب شما معتبر به نظر برسد. حالا میتوانید از ابزارهای آنالیز (Insights)، امکان اضافه کردن لینک به استوریها (برای حسابهای با بیش از ۱۰ هزار دنبالکننده) و تبلیغات (Ads) استفاده کنید. آژانس تبلیغات نکسوس با سالها تجربه در زمینه تبلیغات در اینستاگرام و همچنین طراحی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام به صورت تخصصی, بهترین پیشنهاد هارا برای شما دارد پس با ما همراه باشید. یعنی کاری کنید تا کاربرانی که از اینستاگرام به وبسایت شما منتقل میشوند با احتمال بیشتری به مشتری تبدیل شوند.
برای موفقیت در فروش شبکههای اجتماعی، باید قبل از هر چیز مخاطب هدف خود را بشناسید. شناخت مشتریان بالقوه و نیازهای آنها، مهمترین بخش در تدوین استراتژی بازاریابی است. اگر ندانید چه کسانی محصولات شما را میخرند و چه انتظاراتی دارند، حتی بهترین تکنیکهای فروش هم تأثیر چندانی نخواهند داشت. اینستاگرام و تلگرام به دلایل متعددی از پلتفرمهای برتر برای فروش آنلاین محسوب میشوند.
اینفلوئنسرها میتوانند پیامهای برند شما را به شیوهای معتبر و قابل اعتماد به مخاطبان منتقل کنند. اینستاگرام انواع مختلفی از تبلیغات را ارائه میدهد که شامل تبلیغات عکس، ویدیو و استوری میشود. این تنوع به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا مطابق با نیازهای خود، بهترین نوع تبلیغ را انتخاب کنند و از این طریق به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.
پاسخگو بودن شما این حس را به کاربران القا میکند که بهجای سروکار داشتن با یک پیج، با یک فرد ارتباط برقرار میکنند. همچنین پاسخ دادن به سوالها در کامنتها و پیام دایرکت به مخاطبان شما امکان میدهد تا خود را بخشی از کسبوکار شما بدانند و تعامل بیشتری با پیج شما برقرار کنند. این روزها لایو اینستاگرام به گزینهای محبوب برای افزایش تعامل با کاربران تبدیل شده است. برگزاری Live به شما امکان میدهد تا در هر زمان و مکانی با مخاطبان خود در ارتباط و تعامل مستقیم باشید. راه دیگری که باعث افزایش تعامل پست و استوری شما در اینستاگرام میشود، استفاده از موسیقی های ترند و محبوب خصوصاً در ریلزها است. ساختن دسترسی اینستاگرام میتواند به شما در دستیابی به اهداف کسبوکاریتان کمک کند—مانند افزایش آگاهی از برند، ایجاد یک جامعه آنلاین، یا حتی فروش محصولات یا خدماتتان.
از هشتگهای مناسب استفاده کنید
هشتگها ابزار قدرتمندی برای افزایش دسترسی و دیده شدن پستها و استوریهای شما هستند. با استفاده از هشتگهای مرتبط با کسبوکار، میتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. هشتگها به کاربران کمک میکنند محتوای شما را راحتتر پیدا کنند و با برند شما آشنا شوند.
کوکو به کاربران اجازه میدهد تا مشخصههایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس دادههایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند. در این حالت، کمپینها از ابتدا تا انتها بهشکلی موثر و هدفمند انجام خواهند شد. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است.
آشنایی با IGTV + مراحل ساخت آی جی تی وی مناسب برای تبلیغات
شما به دنبال رسیدن به چه چیزی هستید؟ آیا میخواهید آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا اینکه میخواهید فروش خود را افزایش دهید؟ شاید هم میخواهید تعداد مخاطبان خود را بالا ببرید. اهداف شما هر چیزی باشد، باید پیش از شروع کمپین تبلیغاتی خود در اینستاگرام، باید این اهداف را کاملا مشخص کنید. از دیگر نکات مهم در بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، انتخاب هوشمندانه رنگها و تصاویری است که بهدرستی احساسات مخاطب را برانگیخته و پیام برند را بهطور مؤثر منتقل کند. UTM گوگل آنالیتیکس (Google Analytics UTM) به شما امکان میدهد که عملکرد کمپینهای بازاریابی خودتان را با دقت بیشتری بررسی کنید.
در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد و میتواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد. بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میدهد تا مشتریان را در نقاط تماس متنوعی مانند ایمیل، پیامک، تبلیغات آنلاین و شبکههای اجتماعی هدف قرار دهند. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، استفاده از محتوای ویدئویی است. سادهترین روش درگیر کردن مخاطبان، استفاده از ابزار Question در استوری است.
- کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به شویراد می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت غیر مجاز و بدون رضایت ماست. {
- به خصوص اگر ادمین شبکههای اجتماعی باشید، روش درست استفاده از شات به رشد پیج اینستاگرام شما کمک زیادی میکند. |}
- ترکیب پیامک، ایمیل، تبلیغات گوگل و شبکههای اجتماعی، اثربخشی بازاریابی مستقیم را به شکل چشمگیری بهبود میدهد.
- اینستاگرام ابزارهایی برای تحلیل و رصد عملکرد پستها و تبلیغات را ارائه میدهد. {
- بهترین ویدئوهای تبلیغاتی در IGTV آنهایی هستند که طول بین ۱ تا ۳ دقیقه دارند. |}{
- و روابط مفید با فالوورها میتواند تأثیر مثبتی بر الگوریتم اینستاگرام داشته باشد. |}
فرمت های تبلیغاتی در اینستا شامل تصویر، ویدئو، ریلز و استوری است که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارد. برای آگاهی از برند تبلیغات ریلز و ویدئو مناسبتر از تصویر هستند؛ درصورتیکه برای افزایش فروش تبلیغات تصویری با امکان فروش مستقیم تأثیرگذارترند. میمها، ویدیوها یا تصاویری هستند که بههمراه یک پیام متنی در شبکههای اجتماعی منتشر میشوند. در سالهای اخیر استفاده از میمها با هدف جذب مخاطب و برقراری ارتباط با پستها و استوریها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. احتمالا شما هم این تجربه را داشتهاید که در بسیاری از شبکههای اجتماعی، تاکید بر تولید محتوای ویدیویی افزایش داشته است. کاربران به دیدن ویدیوهای کوتاه علاقه پیدا کردهاند و به همین دلیل، نرخ تعامل این نوع ویدیوها بسیار افزایش داشته است.
{۴. همکاری با اینفلوئنسرها و تبلیغات هدفمند
|}یک روش تبلیغ در اینستاگرام از طریق IGTV بازسازی و تغییر محتواهایی است که قبلا از آنها استفاده کردهاید. اگر محتوای ویدئویی برای به اشتراکگذاری در پلتفرمهای دیگر مثل آپارات یا یوتیوب تولید کردهاید، میتوانید آن محتوا را به راحتی در IGTV پست کنید. برای شروع یک کمپین تبلیغاتی در استوریهای اینستاگرام، پیش از هر چیزی باید بنرهای خود را که میخواهید آنها را استوری کنید، طراحی نمایید. استوریهای اینستاگرام هیچ محدودیتی از نظر نوع محتوای مورد نظر شما ندارند.
شناخت مخاطبان هدف از روی علایق، ویژگیها و رفتارهای مخاطب و همچنین با استفاده ابزارهای مختلف امکانپذیر است. با شناخت این مخاطبان میتوانید بهمرورزمان پیامهای شخصیسازیشده تبلیغاتی را بهصورت هدفمند برای آنها ارسال کنید و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. بهتر است بدانید که افزایش این نرخ نیازمند یک برنامه و استراتژی میباشد . یک استراتژی و برنامه کامل برای تعامل در شبکه اجتماعی بدون شک به تمامی روابطی که در شبکه خود دارید کمک می کند . در ادامه به مهمترین موارد و اصولی اشاره خواهیم کرد که توسط آن می توانید نرخ تعامل و محبوبیت صفحه کسب و کار یا برندتان را در بین کاربران اینستاگرامی بالا ببرید.
در این نوع تبلیغات، محتوای شما به صورت پست یا استوری در پیجهای مختلف نمایش داده میشود. شما میتوانید پیجهای مناسب با بودجه خود را انتخاب کرده و تبلیغات خود را در آنها قرار دهید. این روش به شما کمک میکند تا با انتخاب پیجهای مرتبط، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری داشته باشید.
اگر میخواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید. برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند.
از سوی دیگر، تلگرام به دلیل امکان ارسال محتوای متنی، ویدئویی و صوتی بدون محدودیت و ایجاد کانالهای اختصاصی یک گزینه عالی برای اطلاعرسانی و ارتباط مستقیم با مخاطب محسوب میشود. اما چگونه میتوان در این پلتفرمها فروش موفقی داشت؟ در ادامه به مهمترین تکنیکهای افزایش فروش در اینستاگرام و تلگرام میپردازیم. برای به دست آوردن نرخ تبدیل بیشتر و ارزشمندتر، باید فالوورهای شبکه های اجتماعی خود را افزایش دهید. اطلاعات پست های شبکه اجتماعیتان را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.درباره شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید.
اگر به دنبال راهکاری سریع برای افزایش دیدهشدن و توجه به پروفایل خود در اینستاگرام هستید، تبلیغات در این پلتفرم میتواند یک گزینه مناسب باشد. این روش باعث میشود که تعداد فالوورها و تعاملات شما به سرعت افزایش یابد و در نتیجه، محتوای شما به افراد بیشتری نمایش داده شود. یکی از الزامات اصلی برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرام, تعیین هدف دقیق و واضح است. در مقایسه با سایر پلتفرمهای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، اینستاگرام نرخ تعامل بالاتری دارد. به طور متوسط، اینستاگرام با نرخ تعامل 4.21 درصدی، کاربران را به مشارکت بیشتر با محتوای تبلیغاتی ترغیب میکند. این موضوع نشاندهنده این است که کاربران اینستاگرام به محتوای تبلیغاتی توجه بیشتری میکنند و احتمال واکنش مثبت آنها نیز بیشتر است.
با بررسی نمونههای موفق در بحث بازاریابی با اینستاگرام، میتوانید به مقایسه روشها و استراتژیهای بهکاررفته بپردازید و بهترین راهکارها را برای بیشترین بازدهی تبلیغات اینستاگرامی خود انتخاب کنید. همچنین با دانستن اشتباهات رایجی که صاحبان کسبوکارها و بازاریابها در دیجیتال مارکتینگ با اینستاگرام انجام میدهند و روشهای جلوگیری از این موارد، میتوانید با کمترین خطا بهترین نتیجه را ببینید. بهینهسازی تبلیغات، فرایندی همیشگی است که به شما کمک میکند تا عملکرد تبلیغات خود را بهبود بخشید. با استفاده از این تست، میتوانید دو نسخه مختلف از یک تبلیغ را با هم مقایسه کنید و ببینید کدام نسخه عملکرد بهتری دارد. سپس با تغییر در استراتژی تبلیغاتی خود، مانند تغییر در مخاطب هدف یا تغییر در پیام تبلیغاتی، به بهبود عملکرد تبلیغات خود کمک کنید. در اینستاگرام فرمتهای مختلفی برای تبلیغ وجود دارد که از هر کدام بسته به هدفتان میتوانید استفاده کنید.
تکنیکهای ساده زیادی برای افزایش دسترسی پستهای شما در اینستاگرام وجود دارد. این نکات و ترفندها به شما کمک میکند تا با تاثیرات الگوریتم اینستاگرام مقابله کنید و به مخاطبان جدید و تاثیرگذاری دست یابید. عکسهای پروفایل اینستاگرام همیشه به صورت دایرهای بریده میشوند، بنابراین عکسی را انتخاب و فرمت کنید که به خوبی در این قالب قرار بگیرد.
تبلیغات در اینستاگرام