طریقه گرفتن نفقه و مهریه

روند عملی دریافت نفقه نفقه هزینه معمولی معاش زن و طفل است و یکی‌از تعهدات مالی مرد در وصلت دایم پرداخت ن

توسط POSHTIBANNEWS در 4 اسفند 1399

روند عملی دریافت نفقه

نفقه هزینه معمولی معاش زن و طفل است و یکی‌از تعهدات مالی مرد در وصلت دایم پرداخت نفقه است . عدم پرداخت نفقه بوسیله مرد نیز ضمانت رسمی دارااست و نیز کیفری . گرفتن نفقه همراه با ضمانت رسمی و کیفری مراقبت , که مشتمل بر فرآیند اخذ مراقبت است , گرفتن نفقه ما به میزان محافظت زنان و شیوه انتخاب مخارج حفظ برای زنان و خردسالان خوا هیم پرداخت .

نفقه چیست؟

گرفتن نفقه طبق ماده 1107 ضابطه دولتی , نفقه همگی نیازهای معمولی زن از قبیل تسکین دهنده , خرقه , طعام , لوازم خانه و مخارج درمانی و بهداشتی و کارمندی در صورت عادت یا این که نیاز به دلیل از کارافتادگی یا این که بیماری است . گرفتن نفقه در مقاله فوق یک سری مثال از محافظت ذکر شده شده‌است و این س questionال مطرح می شود که آیا این مثال ها مخصوص می‌باشند یا این که تمثیلی؟ از دید بیشتر وکلا و پزشکان , گرفتن نفقه این مثال ها تمثیلی تلقی می شود و میزان مبادرت برای انتخاب میزان حفظ زنان و خردسالان , حالت ارگانیک و نیازهای زنان و کودک ها در لحاظ گرفته می شود .

چه اندازه از مخارج حفظ به همسر و فرزندان وابستگی می گیرد؟

گرفتن نفقه در ضابطه دولتی مثالهای مراقبت به صورت تمثیلی ذکر شده و میزان آن مطابق عرف و حالت معمولی زنان انتخاب می شود و در‌این در بین درآمد و موقعیت مالی مردان چندان م effectiveثر نخواهد بود و ملاک انتخاب میزان و مصادیق محافظت حالت ارگانیک زنان است . آن‌ها حیث خانواده را می‌دانند . سوالی که پیش میاید این است که آیا مخارج تحصیلی زنان و کودک ها بر عهده مردان است یا این که خیر؟گرفتن نفقه  جواب سوال فوق مثبت است . اما حضور زن در خارج از منزل مشکلی ندارد , به شرطی که با حقوق و دستمزد همسرش تضادومغایرت نداشته باشد , ولی در صورتی‌که گرفتن نفقه مثلاً زنی بخواهد برای علم آموزی به شهر دیگری برود و مرد رغبت ندارد به , وی می‌تواند آن را نافرمانی در حیث بگیرد . او مکلف به پرداخت هزینه ها نیست , ولی ممکن است با ادعای نافرمانی از پرداخت نفقه امتناع نماید . گرفتن نفقه ما به شما توصیه می‌کنیم که سوای ادامه علم آموزی , اقامت و حق فعالیت خویش موافقت کرده و تمایل به معاش مشترک بگیرید , صرف لحاظ از جنسیت , جنسیت و خودخواهی . گرفتن نفقه آنچه زن و مرد را در کنار نیز نگه می‌دارد و معاش مشترک را استوار و استوار می نماید , اسنادی نیست که در اولِ معاش امضا می‌کنید , بلکه تعهد و احساساتی است که در معاش ساخت می‌کنید . گرفتن نفقه  سفارش ما به شما این است که به وصلت تحت عنوان یک داد و ستد مالی نگاه نکنید و به آن تحت عنوان یک قرارداد احساساتی و عاشقانه نگاه نمائید و به حقوق و دستمزد دیگری احترام بگذارید .

آیا هزینه مراقبت زن در حین وصلت پرداخت می شود؟

گرفتن نفقه در‌این حالت , هیچ ضابطه خاصی در ضابطه نیست , ولی به صورت سنتیگرفتن نفقه  عصر وصلت تحت عنوان آغاز معاش مشترک و عامل بر اطاعت در لحاظ گرفته نمیشود و براین اساس عرف , زن را در حین تزویج مستحق حفظ نمی داند , بلکه مطابق ضابطه واضح درج شده در ماده 1102 ضابطه دولتی تبصره : به محض وقوع وصلت درست , گرفتن نفقه ارتباط زوجین دربین طرفین جان دار و دستمزد و تعهدات زوجین نسبت به یکدیگر برقرار است . به لحاظ میرسد پذیرفته شده‌است که خویش وصلت هر دو طرف , زوجین را به انجام تعهدات زناشویی ملزم می نماید . و زن می بایست اطاعت نماید و مرد می بایست نفقه بپردازد , البته در کارها خانوادگی ما بیشتر فرمانبردار خلق و آداب هستیم گرفتن نفقه و عرف درین زمان زن را مستحق نفقه نمی داند . گرفتن نفقه در زمینه ی مهریه هم به زن حق حبس میدهد که ممکن است تا پرداخت مهریه به وی از انجام تعهدات زناشویی پرهیز نماید .

چه‌طور از خویش و فرزندانمان حمایت کنیم؟

 

گرفتن نفقه سوالی که مخاطبان ما بارها از ما پرسیده اند این است که به چه شکل میتوانم از خودم و فرزندانم حمایت پیدا کنم؟ راجع‌به نفقه زنان و خردسالان , گرفتن نفقه ضمانت اجرای کیفری این است که میتوانید ادعای ترک نفقه نمائید البته این گلایه باعث به نفقه نخواهد شد و برای اخذ نفقه می بایست دادخواست حفظ بدهید . گرفتن نفقه دادخواست محافظت را مطابق با آئین دادرسی دولتی تهیه و تنظیم فرمایید .

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن