شاخص‌ها شما در بازوبند شنا فوق‌العاده

اما در دیدار چهارم تیم تاج به برتری ۳−۱ دست یافت تا هر دو تیم صاحب یک باخت شوند. هر دو گل ایران در این مسابقا

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

اما در دیدار چهارم تیم تاج به برتری ۳−۱ دست یافت تا هر دو تیم صاحب یک باخت شوند. هر دو گل ایران در این مسابقات توسط ملیپوشان تاج به ثمر رسید. نخستین بازی تیم فوتبال باشگاه دوچرخهسواران در ۳۱ فروردین ۱۳۲۵ بود که در یک دیدار دوستانه برابر تیم گیو بندرانزلی در ورزشگاه امجدیه با یک گل به پیروزی رسید. دیدار تکراری و دوم فینال تا دقایق پایانی با نتیجه ۳-۲ به سود تاج در جریان بود که داور مسابقه، اصغر تهرانی، به دلیلی تاریکی هوا بازی را متوقف کرد. این نخستین سفر برونمرزی یک باشگاه ایرانی تا آن هنگام بود. به این ترتیب تیم فوتبال دوچرخهسواران بهطور رسمی اعلام موجودیت کرد و نام آن در هیئت فوتبال تهران ثبت گردید. به این ترتیب دوچرخهسواران در فصل نخست حضور خود در مسابقات قهرمانی باشگاههای تهران و جام حذفی تهران به دو مقام نایب قهرمانی رسید. بدین ترتیب آخرین بازی رسمی باشگاه با نام تاج دیدار هفته دوازدهم جام تخت جمشید در برابر تراکتورسازی تبریز بود که در ورزشگاه امجدیه برگزار شد و با پیروزی ۱-۰ تاج و گلزنی پرویز مظلومی همراه بود. Th is ​data has  be​en cre᠎ated by G​SA Conte​nt Gen er᠎ator D em​ov​ersi​on.

تاجیها بازی دیگر برابر تیم دانشگاه کابل را واگذار کردند. آنها در این سفر تیم انگلیسیهای مقیم آبادان را ۲−۱ شکست دادند. تاج در پایان این بازیها پس از دارایی و شاهین در ردهٔ سوم ایستاد. بازگشت علی داناییفرد به نیمکت تاج نیز کارگشا نبود و تیم با شرایطی که وصف آن رفت در مسابقات قهرمانی تهران ۱۳۳۳ ۰−۳ مغلوب شاهین شد. و در مسابقات حذفی نیز پس از راهیابی به نیمه نهایی با حساب ۰−۲ مغلوب نادر شد و از رسیدن به فینال بازماند. تاج در دور گروهی با حساب ۱−۴ مغلوب شاهین شد و شاهین مستقیماً به فینال راه یافت. سرانجام تاج و شاهین در گروههای خود اول شدند و دارایی و نیرو هوایی نیز به دیدار ردهبندی راه یافتند. چند روز بعد از این قهرمانی و در شهریور ۱۳۳۶ تاج نخستین جام کشوری را به مجموعهٔ افتخارات خود اضافه کرد. این دو بازیکن به دنبال حضور در میدانهای بینالمللی و همزمان با رکود فوتبال داخلی در سال ۱۳۵۷ راه تیمهای آمریکایی را در پیش گرفتند. در نهایت فدراسیون فوتبال ایران برای تعیین سرنوشت قهرمان از فدراسیون بینالمللی فوتبال، فیفا استعلام کرد و فیفا رای به برگزاری دوباره فینال داد. فصل ۱۳۵۷ تیم تاج و فوتبال ایران با راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۷۸، تحت تأثیر نخستین حضور ایران در مسابقات جام جهانی فوتبال قرار داشت.

او فوتبال را از تیمهای پایهٔ تاج و زیر نظر پدر آغاز کرده بود، اما پس از بازی در تیمهای عقاب و پاس و تنها در زمانی که در تیم ملی ایران جایگاه ثابتی پیدا کرد، به تیم اول تاج اضافه شد. همچنان در ترکیب تیم حضور داشتند و جوانانی چون حسن حبیبی، محمد رنجبر، کامبیز جمالی و کرم نیرلو نیز به تیم اضافه شده بودند. در این دوره بازیکنانی چون عارف قلیزاده، پرویز کوزهکنانی، برادران بیاتی، بیوک جدیکار، نادر افشار، ژرژ مارکاریان و… رویداد شگفت این دوره از بازیها، پیروزی ۱۸−۰ تاج در برابر تیم داریوش بود که در دی ماه ۱۳۳۶ رقم خورد. در مهر ۱۳۳۷ یک دوره مسابقه چهارجانبه با نام جام تاج بین تیمهای خانواده تاج در تهران بگزار شد که تاج تهران با پیروزی بر تاج اهواز در دیدار فینال توانست قهرمان این جام شود. دوچرخهسواران و سرباز در دیدار پایانی این مسابقات در جمعه ۴ بهمن ۱۳۲۵ بار دیگر برابر هم قرار گرفتند که این بار نیز برتری با تیم سرباز بود.

سال ۱۳۳۴ شاهد بروز درگیری و تنش میان گردانندگان باشگاه تاج و مقامات فدراسیون فوتبال بود. در فصل ۱۳۳۴ بازیکنان جداشدهٔ تاج به این تیم بازگشتند، اما به دلیل برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و نیز دگرگونی در کادر فدراسیون فوتبال، مسابقات قهرمانی تهران برگزار نشد. جام حذفی تهران ۱۳۳۴ نیز در این سال نیمهکاره رها شد، اما پیش از ناتمام ماندن این مسابقات تاج از گردونه بازیها حذف شده بود. سال ۱۳۴۷ ابتدا تیم تهرانجوان که ریشهٔ مشترکی با دارایی داشت منحل شد، سپس باشگاه شعاع از گردونهٔ رقابتها کنار گذاشته شد و در نهایت رئیس باشگاه دارایی با انتشار بیانیهای انحلال باشگاه خود را اعلام کرد. اما دوچرخهسواران طی چهار سال رشد شتابان خود در رشتههای گوناگون ورزشی صاحب تیم شده بود و با توجه به گسترش دامنهٔ فعالیتها و افزایش هواداران تغییر نام باشگاه اجتنابناپذیر به نظر میرسید. پرویز خسروانی امتیاز باشگاه دوچرخهسواران را خرید و نام آن را با تصویب هیئت مدیرهٔ باشگاه در ۲۲ بهمن ۱۳۲۸ به تاج تغییر داد. پرویز عمواوغلی، گرائیلی، ناصر ملکی، علی داناییفرد و سید آقا جلالی اعضای گروه تصمیمگیرندهای بودند که در بهمن ۱۳۲۸ با تغییر نام باشگاه از دوچرخهسواران به تاج موافقت کردند. رویداد دیگر برگزاری اولین انتخابات هیئت مدیرهٔ باشگاه در فروردین ۱۳۲۸ بود که طی آن علی داناییفرد، گرائیلی، ملکی، پرویز عمواوغلی و آشوت آودیان به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند. Th is con᠎tent has  been done by GSA Con᠎te nt G ener at or DE​MO!

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد بازوبند شنا اینتکس لطفا از سایت ما دیدن کنید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن