صفحه اصلی میلیون دلاری

این پروسه به همین ترتیب ادامه مییابد. این پروسه آن قدر تکرار میشود تا یک صفحه برای جایگزینی پیدا شود. هرگاه ک

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

این پروسه به همین ترتیب ادامه مییابد. این پروسه آن قدر تکرار میشود تا یک صفحه برای جایگزینی پیدا شود. هرگاه که نیاز به جایگزینی یک صفحه است، سیستمعامل صفحهای که کمترین شمارنده را دارد را انتخاب میکند. در این الگوریتم یک صفحه به شکل تصادفی انتخاب شده و صفحه جدید جایگزین آن میشود. هر صفحهای که در جلوی صف قرار گرفته باشد، با صفحه جدید جایگزین میشود. در نتیجه صفحاتی که شمارنده آنها پایینتر از همه است جایگزین میشوند. نتیجه این کار کاهش کارایی سیستم است. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. تیو با فرض بر اینکه این تهدید یک شوخی بیش نیست، اخطار را نادیده گرفت؛ ولی یک هفته بعد رایانامهٔ تهدیدآمیز دیگری دریافت کرد که حاوی پیغامی با غلطهای املایی و دستوری با مضمون «سلام وب گاه شما تحت حمله ما شد برای توقف حمله ۵۰۰۰۰ دلار فرستاد» بود. یک وب سایت دینامیکی ابتدا در سمت سرور ساخته میشود و سپس به کاربر نمایش داده میشود.

وقتی که این وقفه فعال شد، شمارنده صفحات یک واحد به سمت راست شیفت داده میشود. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات را در یک بازه زمانی کوتاه پیگیری میکند اما NFU تنها به میزان استفاده صفحات در آخرین وقفه ساعت نگاه میکند. شمارندهٔ صفحاتی که در این بازه زمانی مورد استفاده قرار گرفتهاند، یک واحد افزایش مییابد. ایده اصلی LRU آن است که صفحاتی که در چند لحظه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفتهاند، در چند لحظه آینده هم به شدت مورد استفاده خواهند بود. هر وقت که صفحه مورد دستیابی قرار گرفت (از آن استفاده شد)، این بیت توسط سختافزار ۱ میشود. یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. در نتیجه، آخرین صفحه بهطور کامل پر نمیشود و مقداری از آن به هدر میرود. برای ارتباط میتوان از فلز استفاده کرد اما در این صورت صدای زیاد و حس نرمی کلید از بین میرود.

اما تغییری در آن ایجاد شده تا از مدت زمان استفاده هم آگاه باشد. به عبارت دیگر، صفحهای که از همه قدیمیتر باشد از حافظه خارج میشود تا فضا برای صفحه جدید محیا شود. تیو اعلام کرد که تا شب اول سال نو، تعداد بازدیدها از وبگاه به ۲۵٬۰۰۰ نفر در هر ساعت رسیده و رتبهٔ ۱۲۷ را در الکسا به دست آوردهاست. در واقع، شمارندهها تعداد دفعات استفاده از صفحات را نگه میدارند. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند. یکی دیگر از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید اندازه و فاصله هر کلید است. الگوریتم اخیراً کمتر استفاده شده (به انگلیسی: Least Recently Used) هر چند که در نام مشابه NFU است اما در عمل با آن متفاوت است. اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند.

الگوریتم ساعت هم بر اساس الگوریتم FIFO است، اما از الگوریتم شانس دوم موثرتر است. این الگوریتم مشابه الگوریتم FIFO است اما با یک تغییر کوچک که باعث میشود کمی کارایی آن بالاتر برود. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. الگوریتم کمتر استفاده شده (به انگلیسی: Not frequently used) به شمارنده احتیاج دارد. منطق این روش آن است که صفحهای که زودتر از همه به حافظه آورده شده، احتمالاً برنامه کار خود را با آن به اتمام رسانده و در آینده دیگر به آن احتیاج نیست. بنابراین در یک کامپایلر چند گذری، صفحاتی که در گذر اول به شدت مورد استفاده بودهاند، اما در دومین گذر مورد استفاده نیستند، در مقایسه با صفحاتی که در فاز دوم، هر چند به میزان اندک به آنها نیاز است، بیشتر مورد علاقه خواهند بود. C​onte᠎nt was g en er​ated  by G SA C onte nt G​enerator DEMO!

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اینتکس بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

آخرین مطالب