چرا تقریباً همه چیزهایی که در مورد تقویت خودرو یاد گرفته اید اشتباه است و آنچه باید بدانید

با تغییر سیستم ترمز کاسهای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافهای که مدتها با خود از اینطرف به آنط

توسط مدیر سایت در 12 اردیبهشت 1402

با تغییر سیستم ترمز کاسهای به دیسکی سوراخ دار، برداشتن ابزار و لوازم اضافهای که مدتها با خود از اینطرف به آنطرف میبرید از صندوقعقب، تغییر جنس شیشههای اتومبیل و سایر مواردی که باعث کاهش وزن خودروی شما میشود، ازجمله روشهایی است که میتوان موتور ماشین را تقویت کرد. بسیاری از کارشناسان ایرانی باور دارند که با نبود مدیریت درست، ایران خودرو از شرکتی خودکفا به یک ابزار فروش برای شرکتهای خارجی تبدیل شدهاست. بازرسی خودرو رویه ای است که توسط دولتهای ملی یا محلی در بسیاری از کشورها اجباری شدهاست و در آن یک وسیله نقلیه برای اطمینان از مطابقت آن با مقررات مربوط به ایمنی، آلایندگی یا هر دو بازرسی میشود. اما با ظهور علم ریمپ و آشنایی مالکان با فواید ریمپ، محدودیت اعمال شده در خودروهای انژکتوری تاحد زیادی تغییر کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. طرحهای بدون خودرو، گزینههای موجود رفت و آمد شهروندان را محدودتر خواهند کرد و شهرها در درجه وابستگی خود به خودرو متفاوت هستند. مکانیابی این امکانات، با توجه به میزان استفاده شهروندان از آنها صورت میگیرد؛ بهطوریکه پرمصرفترین امکانات، نزدیکترین نقاط به مرکز شهر باشد. بهطورکلی تقویت موتور ماشین بهمنظور افزایش میزان گشتاور و نیروی تولیدی موتور و یا اصلاح این دو مؤلفه است. بهطورکلی توربو شارژر (در دور موتورهای با بالا باعث ایجاد قدرت میشود) برای موتورهایی با حجم کم و سوپرشارژر (در دور موتور پایینتری نسبت به توربو شارژر بوست ایجاد میکند) برای موتورهای بزرگ استفاده میشود؛ ولی درنهایت انتخاب نوع آنها کاملاً تخصصی بوده و باید بر اساس برگ فاکتورهای خاصی انتخاب شود. به گونه ای که با طراحی منحصر به فرد و با به کارگیری تکنولوژی های به روز، در ارتقای خودروهای کمپانی های بزرگ نقش به سزایی دارند. BitBox - یک باکس نرم افزاری پیشرفهت است که امکان شناسایی ، خواندن و نوشتن واحدهای کنترل حافظه داخلی فلش را برای اهداف مختلف فراهم می کند. با توجه به امکان تخصیص مجدد زمین، حدود ۷۰ درصد از زمینهای مرکز شهر در چندین شهر ایالات متحده برای استفاده توسط خودروها اختصاص داده شدهاند. بازرسی خودرو در ایالات متحده نیز وجود دارد. دادههای ارائه شده توسط انجمن خودرو آمریکا نشان میدهد که هزینه مالکیت یک خودرو در ایالات متحده حدود ۲٪ در سال افزایش مییابد. توجه بفرمایید برای احیاء این سامانه نیاز است که وسیله نقلیه با سرعت ثابت در جاده های باز به طور مثال بزرگراه با دور موتور در حدود 2500 دور در دقیقه به مدت 15-30 دقیقه حداقل یک بار در ماه رانده شود این نکته برای وسایل نقلیه ای است که به دلایلی کم مورد استفاده قرار می گیرند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. در حوزه تعمیر و پروگرام ایسیو خودروهای تجاری و سنگین نیاز به پروگرامر های گران قیمت و پرتعداد تر نسبت به خودروهای سبک وجود دارد.دلیل قیمت بسیار بالای این قطعات که با ارزهای دلار، پوند و یورو به صورت اورجینال خریداری می شوند تعداد کمتر خودروهای سنگین و تخصصی بودن سیستم های کنترلگر آن ها به علت مصارف خاص تجاری است.

یک پروگرامر پریمیوم و پیشرفته از شرکت با سابقه ایتالیایی Alientech که پیشینه طولانی در حوزه خودروهای سنگین تجاری مانند کامیون ها، تراک ها، اتوبوس ها، ماشین آلات راه سازی و … در حالت پیچیده آن که قابل اجرا بر روی همه خودروها نمی باشد، لولای در بر روی سقف قرار میگیرد و دربهای خودرو مانند بال عقاب و به سمت طرفین خودرو و سپس به طرف بالا باز میشود. از مرسوم ترین و اولین اقدامات برای تیونینگ خودرو، روی آوردن به تعویض لاستیک و رینگها را میتوان مثال زد. برای کاهش وزن خودرو میتوانید رینگ لاستیک را با یک نمونه کموزن رینگ عوض کنید که تأثیر خوبی در عملکرد خودرو خواهد داشت. و بهتر است برای تعویض لاستیک ، از تعمیرکاران حرفه ای کمک بگیرید . دور موتور در زمان تعویض دنده کاهش پیدا میکند و افزایش سرعت متوقف میشود. و سرعت بالاتری نیز پیدا می کند. در نهایت نرم افزار EVO-RACE برای پیدا کردن بهینه و با سهولت جداول و ماتریس های هگزادسیمال فریمور ایسیو بسیار کمک کننده است. علاوه بر این، انتخاب ماتریس میتواند تأثیر عمیقی بر خواص کامپوزیت به پایان برساند. این مافیا با بهکارگیری نفوذ خود توانسته خودروهای خارجی بهویژه خودروهای چینی را با قیمتهایی دراندازهٔ سه تا چهار برابر قیمتهای جهانی آنان در ایران بهفروش برساند. می تواند کارایی پیشرانه را به بهینه ترین حالت ممکن برساند. تیونینگ خودرو به زبان خودمانی یعنی ارتقا دادن خودرو که این ارتقا ممکن است فقط در ظاهر ماشین و یا مشخصات فنی، داخلی و یا تقویت موتور و یا حتی همه این موارد با هم باشد. تیونینگ خودرو یعنی ارتقا دادن مشخصات فنی و ظاهری یک خودرو. یک خودروی تیون شده قرار است از لحاظ ظاهر و قدرت موتور، سرعت، مشخصات فنی و داخلی از خودروی مشابه خود بالاتر باشد. علاوه بر این، کودکان زیر ۳ سال مجاز به سوار شدن در وسیله نقلیه سواری بدون «سیستم امنیتی» (که در عمل به این معنی است که وسیله نقلیه به هیچ گونه کمربند ایمنی یا سیستم فنی مانند ایزوفیکس مجهز نیست) نیستند، در حالی که کودکان بین ۳ تا ۱۴ سال باید روی صندلی عقب سوار شوند. از آن به بعد امکانات دیگری شامل رادیو موج افام (۱۹۵۲)، پخش سیدی (۱۹۸۴)، سامانههای ناوبری، یکپارچهسازی تلفن و بلوتوث و کنترل گوشیهای هوشمند مانند کارپلی و اندروید اوتو اضافه شدند.

کمی پس از انقلاب ۱۳۵۷، اخباری مبنی بر تلاش جهت تخریب کارخانههای ایران ناسیونال پخش شد و برخی گروههای تندروی انقلابی، با ادامهٔ فعالیت این شرکت موافق نبودند. پس با کمی هزینهی بیشتر، فیلتر هوای اسپرت با سیستم خنککننده را جایگزین فیلتر هوای قبلی ماشینتان کنید. تعویض هدر اگزوز کمی گران تر است اما هنوز با هزینه های سرسام آور تقویت موتور فاصله زیادی دارد . این افزایش میانگین زمانی به دلیل ازدحام ترافیک و افزایش فاصله بین خانه و محل کار ناشی از گسترش شهری است. برای رفع این مشکل میتوانید از از قطعهای به نام کوئیک شیفتر استفاده کنید تا در فاصله بین تعویض دندهها تا حدی از کاهش شتاب و سرعتگیری جلوگیری کند. 76. 1999. شابک ۰−۸۸۲۸۵−۱۶۱−۶ خطای یادکرد: برچسب نامعتبر؛ نام «Vuchic» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شدهاست. ↑ خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام :0 وارد نشدهاست. به عنوان بخشی از طرح تحرک شهری شورای شهر بارسلون در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۹ فضای ویژه برای عابران پیاده در بلوکهای شهری ایجاد شد و عمده طراحان آن را با عنوان و نام «سوپر بلوک» میشناسند. ایران خودرو (با نام تجاری آیکو، IKCO) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر بهنامهای احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند. بهعلاوه از نظر استحکام بدنه نیز خودروهای ایرانی در پایینترین درجه قرار دارند. مثالی که برای خیلی از خریداران خودروهای 206 و 207 نیز قابل درک میباشد، به جز افت کیفیت، افت شتاب و ضعف حرکتی نسبت به مدلهای 94 به قبل میباشد. این به معنای کارکرد موتور با مخلوط رقیق سوخت و نتیجتاً افت توان موتور نوربرت پرفورمنس است. فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنککنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان موردنیاز ندارند. با برنامهریزی مجدد و یا تعویض ECU خودروی خود، زمانبندی سوپاپها، مخلوط سوخت و هوا و دیگر ورودیهای اسب بخار خودروی شما تغییر خواهد کرد. چون تغییر نوع چیپ ست ECU به مدل اسپرت آن نقش بسیار تاثیرگذاری در افزایش توان خودرو بازی خواهد کرد. جرقه بیشتری می توان با این شمع ها ایجاد کرد. هر چه وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن بیشتر شود، قدرت بیشتری هم به حرکت درآوردن آن نیاز است. شما به عنوان فردی که همیشه به دنبال روش هایی برای تقویت موتور خودرو می باشد، باید به سراغ روغن موتور های باکیفیت بروید. هنگامی که جهتیابی مورد نیاز باشد مسیریابی میتواند موقعیت را محاسبه کند.

به نحوی که بهجای سرمایهگذاری در طراحی و داخلیسازی خودروها، تنها محصولات شرکتهای خارجی را برای آنان به فروش رسانده و بدون انتقال درست فناوری، برندهای آنان را تقویت میکند. رنگ رینگ خودرو در صورتی که درست انتخاب شود میتواند زیبایی بسیار زیادی به جلوه ظاهری خودروی شما ببخشد. دستگاه فوق درحوزه خودروهای سنگین حرف اول و آخر را میزند و پشتیبانی دستگاه فوق از ایسیوهای متخلف بسیار درخور توجه هست و حتی ایسیو خودروهای قدیمی با کمک پشتیبانی این شرکت به خوبی اضافه می شوند.از نقاط قوت این پروگرامر امکان خواندن اطلاعات خودرو از راه Pin-Out و بدون باز کردن بدنه ایسیو است در حالی که پروگرمرهای مشابه برای این عمل نیازمند باز کردن بدنه ایسیو هستند.پشتیبانی کامل از شبکه های CAN و K-Line نیز از دیگر نکات مثبت است. در حقیقت تمام خودروهای تولید شده به صورت حرفهای و لوکس طراحی و تولید نمی شوند و خودروسازان، خودروهای معمولی را برای استفاده معمول روزانه و برای سایر سلیقههای عام ساده تولید میکنند که بعضی از افراد علاقه مند به خودرو تمایل دارند که خودروی خود را از آن چیزی که هست، بیشتر ارتقا داده و بخش فنی و موتور آن را نیز تقویت کنند. شرکت های تیونینگ زیادی در دنیا وجود دارند که در زمینه های ظاهری و فنی انواع تغییرات را بر روی خودروها اعمال می کنند. بسیاری از این شرکت های تیونینگ خودرو بسیار مطرح و شناخته شده هستند و در طراحی و ایجاد تغییرات فنی در انواع خودروها خبره شده اند. بسیاری از افراد، زیبایی ظاهری خودروی خود را در کاهش ارتفاع خودروی خود میبینند اما این کار میتواند به جلوبندی و فرمان پذیری راحت خودرو آسیب وارد کند. همانطور هم که گفته شد این روش های هیچگونه آسیبی به ماشین شما وارد نمی کند بلکه مصرف سوخت را کمتر و بازدهی را بالاتر می برد پس نگران این موضوع نباشید. همانطور که پیشتر در مقاله ریمپ ایسیو توضیح دادیم ریمپ چیست، ریمپ نرم افزاری صحیح می تواند باعث افزایش کارایی پیشرانه و در نتیجه تولید توان و گشتاور بیشتر شود. همانطور که یک تغییر رنگ در چشم عادی توسط یک لنز، میتواند کل چهره را تغییر دهد، تغیر در نوع نور و دودی یا شفاف بودن چراغهای جلو خودرو میتواند تفاوت فاحشی بین خودرو تیون شده با نوع معمول خود باشد. همانطور که همه ما دیده ایم، خودروهای حرفهای به شیوهای غیر معمول از خودروهای موجود، به صورت بال پرنده باز و بسته میشوند. این کار معمولاً توسط یک فرد متخصص در این امور انجام میشود؛ اما در روش دوم نیاز به دانش خاصی نبوده و تنها با تغییر چند مورد از لوازم خودرو و تعویض برخی قطعات، میتوان موتور ماشین را تقویت کرد؛ که خود راننده هم میتواند آنها را انجام دهد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که صاف کردن تمام این مسیر بدون دانش اصولی، نهتنها باعث تقویت موتور خودرو شما نشده بلکه باعث صدمه زدن به آن نیز میگردد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
کاربر سایت
تاریخ ثبت : 12 اردیبهشت 1402