مدل یاریس از سال 2008 وارد بازار خودرویی ایران شده است و از آن زمان تا سال 2016 همهساله شاهد حضور آن در بازار کشور بودیم. یکی از پیشرانه های استاندارد این خودرو موتوری است ۴ سیلندر خطی به حجم ۴.۲ لیتر که از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپها (VVT-i) بهره مند است و قادر به تولید ۱۵۸ اسب بخار قدرت است. یک زه باریک هم بر روی درها به چشم می خورد. باز هم برای ایجاد تمایز بیشتر، ستون سوم با برچسب مشکی براق، کاور شده تا حالتی شناور به سقف بدهد. بیشترلنت ترمزهای بیکیفت و ارزانقیمت بعد از چند وقت استفاده، سروصدای گوشخراشی را تولید میکنند که به اصطلاح به آن شیشه شدن لنت ترمز میگویند و شما را مجبور به خرید مجدد لنت میکنند و این یعنی هزینه دوباره! این کراس اوور ساب کامپکت در کنار برادر هاچ بک خود در کارخانهٔ تویوتا در فرانسه تولید می شود.

البته یاریس هم در مدل هاچ بک و هم در مدل سدان در بازار عرضه شده. البته دو مدل از نظر ظاهری برخی شباهتها به هم دارند، ولی یاریس GR در واقع یک مدل دو در است و یاریس معمولی را فقط میتواند در مدل چهار در خریداری کرد. بدین ترتیب پکیج آئرودینامیک این خودرو برای تولید نیروی رو به پایین بیشتر و البته فرمان پذیری بهتر اصلاح شده است. این خودرو با موتور 1.4 لیتری توربو دیزل نیز در دیگر کشورها در دسترس است. دیسک ترمزهای بزرگتر و یک سیستم تعلیق به روز شده یک دینامیک رانندگی بسیار خوب برای این خودرو به ارمغان آوردهاند. تویوتا با کاهش ارتفاع سقف در حدود ۴۰ میلی متر ظاهر اسپرت تری به یاریس بخشیده است. قطعاً اگر در این رقابت، آب و هوا شرایط ایده آل تری داشت و خودروها از تایرهای متفاوتی بهره می بردند، گودزیلای نیسمو ۶۰۰ اسب بخاری به راحتی می توانست از پس تویوتای کوچک GR نشان برآید. به دلیل مشکلی که کاله متأسفانه در روز اول داشت ، آخر هفته خوبی نبود و ما باید از این درس بگیریم تا در آینده قویتر شویم ، اما در غیر این صورت سه ماشین دیگر در این مراحل سخت واقعا خوب کار کردند.

موقعیت ابتدایی ما درمسابقه آن را کمی مشکل می کند زیرا فقط دو ماشین رالی در جلوی ما برای تمیز کردن جاده وجود داشت. هر دوی این خودروها از پیشرانهٔ توربوشارژر ام۱۵ استفاده میکنند که قادر است تا حداکثر ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. تویوتا اعلام کرده هیچ برنامهای برای عرضه این خودرو در بازار آمریکا ندارد. یاریس GR در واقع مدل پایه تویوتا برای مسابقات رالی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ طراحی کرده است. تویوتا اعلام کرده که آلایندگی کربن دی اکسید یاریس کراس کمتر از 120 گرم در کیلومتر برای نسخه تک دیفرانسیل است و میزان مصرف سوخت آن نیز بسیار کم خواهد بود. فرمان مزدا ۳ بسیار خوش دست تر و اسپرت تر است و دکمه های کنترلی هم دارد. دکمه استارت … شیشه تویوتا یاریس هاچ بک / Toyota Yaris HatchBack:. داشتن جایگاه یک و دو برای تیم با شروع اول و دوم در خط استارت ، یک موفقیت خارق العاده است. توان برامده از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ این خودرو 257 اسب بخار و گشتاور آن 266 پوند فوت بر متر مرع می باشد.

ما به ساردینیا آمدیم در حالی که می دانستیم این یک رالی آسان برای ما نخواهد بود و لزوماً نمی توانیم پیروز شویم ، اما در پایان، ما در جایگاه یک و دو جشن می گیریم. این کار به آنها اجازه داد تا بتوانند این خودرو را به صورت دو دیفرانسیل تولید کنند. سیستم محرک هیبریدی اتومبیل هم نسل چهارم این سیستم به شمار خواهد رفت که نمونه های بزرگ تر آن با موتورهای 2 لیتری و 2.5 لیتری بر روی سه خودروی تویوتا کرولا هیبریدی، تویوتا کمری هیبریدی و همچنین تویوتا راوفور هیبریدی مورد استفاده قرار گرفته است. به گزارش «عصرخودرو» به نقل از پایگاه کراش، تومی میکانن از ستونهای اصلی تیم تویوتا و قهرمان چهار دوره مسابقات رالی جهانی، یاریس WRC را به سمت استیج تویوتا در نمایشگاه راند. احتمالاً تویوتا با یاریس بازنگری شده خواهد توانست رکوردهای پیست خود را ارتقا دهد و آخرین قهرمانی خود که در دهه ۹۰ میلادی و با خودروی سلیکا به دست آمد را تکرار نماید. تویوتا GR Yaris با وزن 2،822 پوند یا 1280 کیلوگرم ، یک خودرو street-legal یا خودروی مجاز به خیابانروی است که برای مسابقات رالی ساخته شده است و نتیجه تجربه کسب مقام قهرمانی خودروساز تویوتا در مسابقات جهانی رالی (WRC) می باشد.