در دنیای سئو این مسئله به شکل بک لینک ترجمه می شود. از مترجم های اتوماتیک برای ترجمه محتوا به زبان های مختلف استفاده نکنید. همچنین یکی از روش های مستقیم برای اطمینان از اینکه وبمستر مقابل از محتوا و لینک شما آگاهی یابد، ایمیل کردن به آنهاست. یکی از راه های آگاه شدن از نحوه دیده شدن سایتمان توسط موتورهای جستجو، وبمستر تولز است. معمولا لینک های بد به صورت پولی خریداری شده و یا در قالب متن هایی در سایت هایی بی کیفیت و تنها با هدف فریب موتورهای جستجو ایجاد می شوند. لینک سازی داخلی با دو هدف عمده انجام می شود. لینک های داخلی می توانند شامل کلمات کلیدی باشند و جریمه ای برای این کار وجود نخواهد داشت. اگر نمی دانید انکرتکست چیست باید بگوییم که متنی است که شما آن را به صفحه ای دیگر لینک می دهید. گوگل اخیرا اعلام کرده که جستجوهای موبایلی از دسکتاپ پیشی گرفته و این مسئله بدین معنیست که اگر به دستگاه های موبایل توجهی نکنید، نیمی از پتانسیل جذب کاربران را از دست خواهید داد. اتربیوت hreflang روشی برای اعلام کردن به گوگل است مبنی بر اینکه محتوای شما در چند زبان مختلف وجود دارد.

فایل Robots.txt در مسیر ریشه هر سایتی وجود داشته و از آن می توان برای راهنمایی موتورهای جستجو مبنی بر اینکه کدام فایل ها و مسیرها را می توانند پایش و ایندکس کنند، استفاده کرد. به دلیل تغییرات بسیار زیادی که طی سالیان اخیر در گوگل و سایر موتورهای جستجو اتفاق افتاده ، به جرات می توان گفت که 50 درصد دانش و اطلاعات قدیمی افراد که مربوط به دو یا سه سال قبل است امروز نه تنها کارساز نیست بلکه برخی از روش ها و استراتژی ها امروز تاثیر منفی هم دارند. سئو خارجی شامل روش ها و تکنیک هاییست که شما با استفاده از آن ها می توانید موتورهای جستجو را متقاعد کنید که وب سایت شما از بقیه وبسایت ها برای کاربران بهتر خواهد بود. صفحه 404 چیست؟ صفحه ایست که کاربران با ورود به یک آدرس نامعتبر از سایت با آن مواجه می شوند. در کنار به حساب آوردن تمام فاکتورهای بحث شده تا اینجا، آنها به ایده جدیدی فکر کردند: وب سایت هایی که توسط دیگر سایت ها به آنها بیشتر ارجاع داده می شوند (بیشتر لینک داده می شوند) احتمالا از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و برای کاربران مفیدتر هستند، به همین دلیل شایسته قرار گرفتن در رتبه های بالاتر می باشند.

وب سایتی که فعالیت بهتری در زمینه سئو خارجی انجام داده، رتبه بالاتر و ترافیک بیشتری کسب خواهد کرد. که شما میتوانید کلمات کلیدی که به نمایش گذاشته میشود را بر اساس رتبه بندی آنها مشاهده کنید. وبمسترها معمولا به چک کردن آمارها، ترافیک ورودی و بک لینک هایشان می پردازند و اگر آنها ترافیک و لینکی را از وبسایتی مشاهده کنند، ممکن است بخواهند این لطف شما را جبران نمایند. اگر بسیاری از سایت ها کلمه کلیدی یکسانی را هدف گرفته و همه آنها دارای محتوا و سئو داخلی خوبی باشند، کدام یک در جایگاه بالاتری در نتایج جستجو قرار خواهد گرفت؟ تکنیک دیگری که قصد دارم در این قسمت از آموزش رایگان سئو سایت به آن اشاره کنم، موضوع لینک های داخلی به انگلیسی Internal links می باشد. برخی از سئوکاران این دو روش را متمایز از یکدیگر می دانند و فکر می کنند یکی درست و دیگری غلط است. گام های زیاد دیگری نیز برای ارتقا سئو و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو وجود دارند.

حال اجازه دهید در مورد برخی از مواردی که در رتبه بندی و دید موتور موتور جستجو می کنند صحبت کنیم. این دوره آموزش SEO (بهینه سازی موتور جستجو) است که به شما در تسلط بر جستجوگرها کمک خواهد کرد. یکی از مهم ترین بخش های سئوی داخلی بهینه سازی ساختار آدرس های URL است. بنابراین به عنوان قدم اول از سئو تکنیکال باید شروع کنید به بهینه کردن سرعت وب سایتتان. بر روی تحقیق در مورد کلمات کلیدی SEO مسلط شوید و نحوه استفاده از UX را بیاموزید. بتواند بدون زوم کردن یا اسکرول افقی مورد استفاد قرار گیرد. جریمه های گوگل معمولا از نام حیواناتی مانند پاندا، پنگوئن یا مرغ مگسخوار برخورداند و در صفحه الگوریتم های گوگل می توانید لیستی از آنها را مشاهده کنید. معمولا وبمستر قادر به مشاهده علت جریمه شدن سایت خود نیز در بخش Manual Actions کنسول جستجوی گوگل است. یک لینک طبیعیست: این ویژگی بدین معنیست که لینک به صورت طبیعی به وسیله یک وبمستر ایجاد شده است، چرا که وبمستر آن سایت معتقد است که لینک دادن به سایت شما موجب ارزشمند تر شدن محتوایشان شده و به کاربرانشان کمک می کند تا جزییات بیشتری را درباره موضوع محتوا مطالعه کنند.