11 گام برای ساختاردهی ویراستاران مقاله علمی پژوهشی

11 گام برای ساختاردهی ویراستاران مقاله علمی پژوهشی جدی گرفته می شود. یک مقاله با عنوان، چکیده و کلمات کلیدی شر

توسط POSHTIBANNEWS در 14 دی 1400

11 گام برای ساختاردهی ویراستاران مقاله علمی پژوهشی جدی گرفته می شود. یک مقاله با عنوان، چکیده و کلمات کلیدی شروع می شود. متن مقاله از قالب IMRAD پیروی می کند که به این سؤالات پاسخ می دهد: مقدمه: شما/دیگران چه کردید؟ چرا این کار را کردی؟ روش ها: چگونه این کار را انجام دادید؟ نتایج: چه چیزی پیدا کردید؟ بحث: همه اینها به چه معناست؟ آیا چاپ مقاله علمی پژوهشی شما به رشد علم کمک بزرگی خواهد کرد؟متن اصلی با نتیجه گیری، قدردانی ها، مراجع و مواد پشتیبان دنبال می شود. در حالی که این ساختار منتشر شده است، اما ما اغلب هنگام نوشتن از ترتیب متفاوتی استفاده می کنیم.

مراحل سازماندهی دست نوشته شما برای چاپ مقاله

شکل ها و جداول را آماده کنید.

روش ها را بنویسید

نتایج را بنویسید

بحث را بنویسید قبل از نوشتن مقدمه، نتایج و بحث را نهایی کنید. این به این دلیل است که اگر بحث کافی نیست، چگونه می توانید اهمیت علمی کار خود را به طور عینی در مقدمه نشان دهید؟

یک نتیجه گیری واضح بنویسید

یک مقدمه قانع کننده بنویسید.

چکیده را بنویسید.

یک عنوان مختصر و توصیفی بنویسید.

کلمات کلیدی را برای نمایه سازی انتخاب کنید.

قدردانی ها را بنویسید.

مراجع را بنویسید

در مرحله بعد، هر مرحله را با جزئیات بیشتری بررسی می کنم. اما قبل از شروع به نوشتن مقاله، دو کار مهم وجود دارد که باید انجام دهید که زمینه را برای کل فرآیند فراهم می کند.

موضوع مورد مطالعه باید اولین موضوعی باشد که باید حل شود. فرضیه و اهداف خود را تعریف کنید (اینها در مقدمه خواهند آمد.)

ادبیات مرتبط با موضوع را مرور کنید و تعدادی مقاله (حدود 30 مقاله) را انتخاب کنید که می توان در مقاله خود استناد کرد (این موارد در منابع ذکر شده است.)

در نهایت، به خاطر داشته باشید که هر ناشر دستورالعمل‌ها و ترجیحات سبک خود را دارد، بنابراین همیشه با راهنمای ناشر برای نویسندگان مشورت کنید.

مرحله 1: شکل ها و جداول را در مقاله آماده کنید

به یاد داشته باشید که "یک رقم ارزش هزار کلمه را دارد." از این رو، تصاویر، از جمله شکل ها و جداول، کارآمدترین راه برای ارائه نتایج شما هستند. داده های شما نیروی محرکه مقاله هستند، بنابراین تصاویر شما حیاتی هستند!

چگونه بین ارائه داده های خود به صورت جداول یا شکل تصمیم می گیرید؟ به طور کلی، جداول نتایج تجربی واقعی را نشان می‌دهند، در حالی که ارقام اغلب برای مقایسه نتایج تجربی با نتایج کارهای قبلی، یا با مقادیر محاسبه‌شده/نظری استفاده می‌شوند

انتخاب شما هر چه باشد، هیچ تصویری نباید اطلاعاتی را که در جای دیگر دستنوشته توضیح داده شده تکراری کند.

شامل نمادها و مجموعه داده های واضحی باشد که به راحتی قابل تشخیص است.

هرگز جداول طولانی خسته کننده (به عنوان مثال، ترکیبات شیمیایی سیستم های امولسیونی یا لیست گونه ها و فراوانی) را وارد نکنید. می توانید آنها را به عنوان مواد تکمیلی قرار دهید.

اگر از عکس‌ها استفاده می‌کنید، هر کدام باید یک نشانگر مقیاس یا نوار مقیاس با کیفیت حرفه‌ای در یک گوشه داشته باشند.

در عکس ها و شکل ها، هنگام ارسال به یک نشریه چاپی، فقط در صورت لزوم از رنگ استفاده کنید. اگر سبک های مختلف خط بتواند معنی را روشن کند، nتا به حال از رنگ‌ها یا سایر جلوه‌های هیجان‌انگیز استفاده کنید وگرنه هزینه‌های گرانی از شما دریافت می‌شود. البته این در مورد مجلات آنلاین صدق نمی کند. برای بسیاری از مجلات، می‌توانید ارقام تکراری ارسال کنید: یکی رنگی برای نسخه آنلاین مجله و فایل‌های pdf، و دیگری سیاه و سفید برای مجله چاپی .

یکی دیگر از مشکلات رایج استفاده نادرست از خطوط و هیستوگرام است. خطوطی که داده‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند، می‌توانند هنگام ارائه سری‌های زمانی یا داده‌های نمونه متوالی استفاده شوند.

گاهی اوقات، فونت ها برای مجله خیلی کوچک هستند. شما باید این را در نظر بگیرید، در غیر این صورت ممکن است برای خوانندگان ناخوانا باشند .

در نهایت باید به استفاده از اعشار، خطوط و ... توجه کنید

مرحله 2: روش ها را بنویسید

این بخش به این سوال پاسخ می دهد که چگونه مسئله مورد مطالعه قرار گرفته است. اگر مقاله شما روش جدیدی را پیشنهاد می‌کند، باید اطلاعات دقیقی را درج کنید تا یک خواننده آگاه بتواند آزمایش را بازتولید کند.

با این حال، جزئیات روش های تعیین شده را تکرار نکنید. از منابع و مواد پشتیبان برای نشان دادن رویه های منتشر شده قبلی استفاده کنید. خلاصه های گسترده یا مراجع کلیدی کافی است.

بازبین‌ها توصیف‌های ناقص یا نادرست روش‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهند و ممکن است رد را توصیه کنند، زیرا این بخش در فرآیند بازتولید تحقیق شما حیاتی است. به این ترتیب همه مواد شیمیایی باید شناسایی شوند. از ترکیبات اختصاصی و غیرقابل شناسایی استفاده نکنید.

برای این منظور، استفاده از سیستم‌های استاندارد برای اعداد و نام‌گذاری بسیار مهم است. مثلا:

برای مواد شیمیایی، از کنوانسیون‌های اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی و توصیه‌های رسمی کمیسیون ترکیبی IUPAC-IUB در نام‌گذاری بیوشیمیایی استفاده کنید.

برای گونه‌ها، از نام‌گذاری طبقه‌بندی پذیرفته‌شده (Worms: World Register of Marine Species، ERMS: European Register of Marine Species) استفاده کنید و آنها را همیشه به صورت مورب بنویسید.

برای واحدهای اندازه گیری، از سیستم بین المللی واحدها (SI) پیروی کنید.

آزمایش‌ها و آمارهای کنترلی مناسب را ارائه کنید تا دوباره آزمایش تحقیق را تکرار کنید.

روش‌ها را به همان ترتیبی که در بخش نتایج ظاهر می‌شوند، به ترتیب منطقی که تحقیق را انجام داده‌اید، فهرست کنید:

توضیحات سایت

شرح بررسی ها یا آزمایش های انجام شده، دادن اطلاعات در مورد تاریخ ها و غیره.

تشریح روش های آزمایشگاهی شامل جداسازی یا تصفیه نمونه ها، روش های تحلیلی به ترتیب آب، رسوبات و بیومونیتورها. اگر با اجزای مختلف تنوع زیستی کار کرده اید، از ساده ترین (یعنی میکروب ها) تا پیچیده تر (یعنی پستانداران) شروع کنید.

شرح روش های آماری مورد استفاده (شامل سطوح اطمینان و غیره)

در این بخش از افزودن نظرات، نتایج و بحث که یک خطای رایج است خودداری کنید.

طول نسخه خطی

مجدداً، به راهنمای مجله برای نویسندگان نگاه کنید، اما طول ایده‌آل برای یک نسخه خطی 25 تا 40 صفحه است، با فاصله دو برابر، که فقط شامل اطلاعات ضروری می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

عنوان: کوتاه و آموزنده

مرحله 3: نتایج مقاله را بنویسید

این بخش به این سوال پاسخ می دهد که "چه چیزی پیدا کردی؟" از این رو، تنها نتایج معرف تحقیق شما باید ارائه شود. نتایج باید برای بحث ضروری باشد.

با این حال، به یاد داشته باشید که اکثر مجلات امکان افزودن مواد پشتیبانی را ارائه می دهند، بنابراین از آنها برای داده های دارای اهمیت ثانویه آزادانه استفاده کنید. به این ترتیب، سعی نکنید داده ها را به امید ذخیره آن برای مقاله بعدی، "پنهان" کنید. ممکن است شواهدی را برای تقویت نتیجه گیری خود از دست بدهید. اگر داده ها بیش از حد فراوان هستند، می توانید از آن مواد تکمیلی استفاده کنید.

از عناوین فرعی برای نگه داشتن نتایج یکسان در کنار هم استفاده کنید که مرور و خواندن آن آسان تر است. این بخش‌های فرعی را برای راحتی ارجاعات داخلی شماره‌گذاری کنید، اما همیشه راهنمای ناشر برای نویسندگان را در نظر بگیرید.

برای داده‌ها، یک ترتیب منطقی تصمیم بگیرید که داستانی واضح را بیان می‌کند و درک آن را آسان می‌کند. به طور کلی، این به همان ترتیبی است که در بخش روش ها ارائه شده است.

یک مسئله مهم این است که شما نباید در این بخش ارجاع دهید. شما در حال ارائه نتایج خود هستید، بنابراین نمی توانید در اینجا به دیگران مراجعه کنید. اگر به دیگران مراجعه می کنید به این دلیل است که در حال بحث در مورد نتایج خود هستید و این باید در بخش بحث درج شود.

قوانین آماری

آزمون های آماری مورد استفاده با تمام پارامترهای مربوطه را نشان دهید: به عنوان مثال، میانگین و انحراف معیار (SD): 44% (3±)؛ محدوده میانه و بین صدکی: 7 سال (4.5 تا 9.5 سال).

از میانگین و انحراف معیار استفاده کنیدبرای گزارش داده‌های توزیع شده عادی.

برای گزارش داده های کج از محدوده میانه و میان درصدی استفاده کنید.

برای اعداد، از دو رقم مهم استفاده کنید مگر اینکه دقت بیشتری لازم باشد

هرگز از درصد برای نمونه های بسیار کوچک استفاده نکنید، به عنوان مثال، "یکی از دو" نباید با 50٪ جایگزین شود.

مرحله 4: بحث را بنویسید

در اینجا باید به معنای نتایج پاسخ دهید. احتمالاً ساده ترین بخش برای نوشتن است، اما سخت ترین بخش برای درست کردن است. این به این دلیل است که مهمترین بخش مقاله شما است. در اینجا شما این شانس را دارید که داده های خود را بفروشید. در نظر بگیرید که تعداد زیادی از نسخه های خطی رد می شوند زیرا بحث ضعیف است.

شما باید بحث را مطابق با نتایج انجام دهید، اما نتایج را تکرار نکنید. در اینجا باید نتایج منتشر شده توسط همکاران خود را با نتایج خود (با استفاده از برخی از منابع موجود در مقدمه) مقایسه کنید. هرگز کاری را که با شما مخالف است نادیده نگیرید، به نوبه خود باید با آن مقابله کنید و خواننده را متقاعد کنید که درست یا بهتر است.

نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. از اظهاراتی که فراتر از آن چیزی است که نتایج می توانند حمایت کنند، اجتناب کنید.
  2. از عبارات غیر اختصاصی مانند "درجه حرارت بالاتر"، "با نرخ پایین تر"، "بسیار قابل توجه" خودداری کنید. به طور مثاله در چاپ مقاله isi توصیف های کمی همیشه ترجیح داده می شوند (به ترتیب 35 درجه سانتیگراد، 0.5٪، p<0.001).
  3. از معرفی ناگهانی اصطلاحات یا ایده های جدید خودداری کنید. شما باید همه چیز را در مقدمه ارائه دهید تا در اینجا با نتایج خود روبرو شوید.
  4. حدس و گمان در مورد تفاسیر ممکن مجاز است، اما اینها باید ریشه در واقعیت داشته باشند، نه تخیل. برای دستیابی به تفاسیر خوب به این فکر کنید:

این نتایج چگونه با سؤال یا اهداف اصلی که در بخش مقدمه ذکر شده است، ارتباط دارند؟

آیا داده ها فرضیه شما را تایید می کنند؟

آیا نتایج شما با آنچه دیگر محققین گزارش کرده اند مطابقت دارد؟

در مورد نقاط ضعف و ناهماهنگی صحبت کنید. اگر نتایج شما غیرمنتظره بود، سعی کنید دلیل آن را توضیح دهید

آیا راه دیگری برای تفسیر نتایج شما وجود دارد؟

چه تحقیقات بیشتری برای پاسخ به سوالات مطرح شده توسط نتایج شما لازم است؟

چیزهای جدید را بدون اغراق توضیح دهید

  1. تجدید نظر در نتایج و بحث فقط کار کاغذی نیست. ممکن است آزمایش‌ها، مشتقات یا شبیه‌سازی‌های بیشتری انجام دهید. گاهی اوقات نمی توانید ایده خود را با کلمات روشن کنید زیرا برخی از موارد مهم به طور اساسی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

مرحله 5: یک نتیجه گیری واضح از مقاله بنویسید

این بخش نشان می دهد که چگونه کار از وضعیت دانش کنونی، زمینه را پیش می برد. در برخی از مجلات، بخش جداگانه ای است. در برخی دیگر، آخرین پاراگراف بخش بحث است. به هر حال، بدون یک بخش نتیجه‌گیری روشن، داوران و خوانندگان قضاوت درباره کار شما و اینکه آیا ارزش چاپ در مجله را دارد، مشکل خواهند بود.

یک خطای رایج در این بخش تکرار چکیده یا فقط فهرست کردن نتایج تجربی است. اظهارات بی اهمیت نتایج شما در این بخش قابل قبول نیست.

شما باید یک توجیه علمی واضح برای کار خود در این بخش ارائه دهید و در صورت لزوم موارد استفاده و الحاقات را مشخص کنید. علاوه بر این، می‌توانید آزمایش‌های آینده را پیشنهاد کنید و به آن‌هایی که در حال انجام است اشاره کنید.

شما می توانید نتیجه گیری های کلی و خاص حاضر را در رابطه با اهداف موجود در مقدمه پیشنهاد دهید

مرحله 6: یک مقدمه قانع کننده برای مقاله خود بنویسید

این فرصت شماست تا خوانندگان را متقاعد کنید که به وضوح می دانید چرا کارتان مفید است.

یک مقدمه خوب باید به سوالات زیر پاسخ دهد:

مشکل چیست که باید حل شود؟

آیا راه حل های موجود وجود دارد؟

کدام بهترین است؟

محدودیت اصلی آن چیست؟

ویراستاران دوست دارند ببینند که شما دیدگاهی مطابق با ماهیت مجله ارائه کرده اید. شما باید با ذکر چند اثر اصلی و مهم، از جمله مقالات مروری اخیر، انتشارات علمی اصلی را که کار شما بر اساس آنها است، معرفی کنید.

با این حال، ویراستاران از نقل‌قول‌های نامناسب بسیاری از منابع بی‌ربط با کار، یا قضاوت‌های نامناسب درباره دستاوردهای شما متنفرند. آنها فکر خواهند کرد که شما هدفی ندارید.

در اینجا چند نکته اضافی برای مقدمه وجود دارد:

هرگز بیش از حد لازم از کلمات استفاده نکنید (مختصر و دقیق باشید). این بخش را به درس تاریخ تبدیل نکنید. مقدمه های طولانی، خوانندگان را از خود دور می کند.

همه ما می دانیم که شما مشتاق ارائه داده های جدید خود هستید. اما فراموش نکنید که ابتدا باید کل تصویر را ارائه دهید.

مقدمه باید از دیدگاه جهانی به دیدگاه خاص سازماندهی شود و خوانندگان را در هنگام نوشتن این مقاله به اهداف شما راهنمایی کند.

هدف مقاله و استراتژی تحقیق اتخاذ شده برای پاسخ به سوال را بیان کنید، اما مقدمه را با نتایج، بحث و نتیجه گیری مخلوط نکنید. همیشه آنها را جدا نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که نسخه خطی به طور منطقی از یک بخش به بخش بعدی جریان می یابد.

فرضیه و اهداف باید به وضوح در پایان مقدمه ذکر شود.

عباراتی مانند "رمان"، "اولین بار"، "اولین بار،" و "تغییر پارادایم" ترجیح داده نمی شوند. از آنها به مقدار کم استفاده کنید.

مرحله 7: چکیده مقاله را بنویسید

چکیده به خوانندگان آینده نگر می گوید که شما چه کار کرده اید و یافته های مهم در تحقیق شما چه بوده است. همراه با عنوان، تبلیغ مقاله شماست. بدون خواندن کل مقاله آن را جالب و به راحتی درک کنید. از استفاده از اصطلاحات، اختصارات و ارجاعات غیر معمول خودداری کنید.

شما باید دقیق باشید و از کلماتی استفاده کنید که معنای دقیق تحقیق شما را بیان می کند. چکیده شرح کوتاهی از دیدگاه و هدف مقاله شما ارائه می دهد. نتایج کلیدی به دست می دهد اما جزئیات تجربی را به حداقل می رساند. یادآوری این نکته بسیار مهم است که چکیده شرح کوتاهی از تفسیر/نتیجه گیری را در جمله آخر ارائه می دهد.

یک چکیده واضح به شدت بر اینکه کار شما بیشتر مورد توجه قرار می گیرد یا خیر تأثیر می گذارد.

با این حال، چکیده ها باید تا حد امکان مختصر باشند. فقط "راهنمای نویسندگان" مجله را بررسی کنید، اما معمولاً آنها کمتر از 250 کلمه دارند. در اینجا یک مثال خوب در یک چکیده کوتاه آورده شده است.

به صورت انتزاعی، این دو مورد ضروری هستند. در اینجا نمونه ای از مقاله ای است که من در Ecological Indicators همکاری کرده ام:

چه اتفاقی افتاده است؟ "در سال های اخیر، چندین شاخص زیستی اعماق دریا برای استفاده به عنوان شاخص های اکولوژیکی در آب های رودخانه ای و ساحلی پیشنهاد شده است. یکی از این شاخص ها، AMBI (شاخص زیستی دریایی AZTI)، برای تعیین کیفیت اکولوژیکی سواحل اروپا طراحی شده است. AMBI همچنین برای تعیین وضعیت کیفیت اکولوژیکی در چارچوب دستورالعمل چارچوب آب اروپا استفاده شده است.در این مشارکت، 38 کاربرد مختلف شامل شش مطالعه موردی جدید (فرایندهای هیپوکسی، استخراج شن، اثرات سکوی نفت، کارهای مهندسی، لایروبی و آبزی پروری ماهی) ارائه شده است."

یافته های اصلی چیست؟ "نتایج واکنش جوامع اعماق دریا به منابع مختلف اختلال را به روشی ساده نشان می دهد. این جوامع به عنوان شاخص های اکولوژیکی "سلامت" سیستم عمل می کنند و به وضوح شیب مرتبط با اختلال را نشان می دهند."

مرحله هشتم: یک عنوان مختصر و تشریحی بنویسید

عنوان باید توضیح دهد که مقاله به طور کلی در مورد چیست. این اولین (و احتمالاً تنها) فرصت شما برای جلب توجه خواننده است. به این ترتیب، به یاد داشته باشید که اولین خوانندگان سردبیر و داوران هستند. همچنین، خوانندگان نویسندگان بالقوه ای هستند که به مقاله شما استناد می کنند، بنابراین اولین برداشت قدرتمند است!

همه ما غرق در نشریات هستیم و خوانندگان وقت ندارند تمام تولیدات علمی را بخوانند. آنها باید انتخابی باشند و این انتخاب اغلب از عنوان سرچشمه می گیرد.

داوران بررسی خواهند کرد که آیا عنوان خاص است و آیا محتوای نسخه خطی را منعکس می کند یا خیر. ویراستاران از عناوینی که بی معنی هستند یا به اندازه کافی موضوع را نشان نمی دهند متنفرند. بنابراین، عنوان را آموزنده و مختصر نگه دارید (روشن، توصیفی و نه خیلی طولانی). در صورت امکان باید از اصطلاحات فنی و اختصارات خودداری کنید. این به این دلیل است که شما باید تا حد امکان خوانندگان زیادی را جذب کنید. زمانی را به فکر کردن در مورد عنوان و بحث در مورد آن با نویسندگان همکار خود اختصاص دهید.

در اینجا می توانید چند نمونه از عناوین اصلی و نحوه تغییر آنها پس از بررسی و نظرات را مشاهده کنید:

مثال 1

عنوان اصلی: مشاهدات اولیه در مورد تأثیر شوری بر توزیع جامعه اعماق دریا در یک سیستم دهانه رودخانه، در دریای شمال

عنوان اصلاح شده: اثر شوری بر توزیع اعماق دریا در خور شلد (دریای شمال)

نظرات: عنوان طولانی حواس خوانندگان را پرت می کند. تمام موارد اضافی مانند "مطالعات در مورد"، "ماهیت" و غیره را حذف کنید. هرگز از عباراتی مانند "مقدمه" استفاده نکنید. دقیق باش.

مثال 2

عنوان اصلی: اثر آنتی بیوتیک ها بر باکتری ها

عنوان اصلاح شده: مهار رشد مایکوباکتریوم توبرکلوزیس توسط استرپتومایسین

نظرات: عناوین باید مشخص باشند. هنگام طراحی عنوان به این فکر کنید که "چگونه این اطلاعات را جستجو خواهم کرد".

مثال 3

عنوان اصلی: ساخت نانوالیاف کواکسیال کربن/CdS با نمایش خواص نوری و الکتریکی از طریق کربن الکتروریسی

عنوان اصلاح شده: الکتروریسی نانوالیاف کواکسیال کربن/CdS با خواص نوری و الکتریکی

نظرات: "انگلیسی به کمک نیاز دارد. عنوان مزخرف است. همه مواد دارای خواص مختلف هستند. شما می توانید موهای من را از نظر خواص الکتریکی و نوری آن بررسی کنید! شما باید مشخص باشید. من مقاله را نخوانده ام اما فکر می کنم چیزی وجود دارد خاص در مورد این املاک، در غیر این صورت چرا آنها را گزارش می کنید؟" - سردبیر.

سعی کنید از این نوع پاسخ ها اجتناب کنید!

مرحله 9: کلمات کلیدی را برای نمایه سازی انتخاب کنید

از کلمات کلیدی برای نمایه سازی مقاله شما استفاده می شود. آنها برچسب دستنوشته شما هستند. درست است که اکنون کمتر مورد استفاده مجلات قرار می گیرند زیرا می توانید کل متن را جستجو کنید. با این حال، هنگام جستجوی کلمات کلیدی، از کلماتی با معنای گسترده و کلماتی که قبلاً در عنوان ذکر شده است خودداری کنید.

برخی از مجلات نیاز دارند که کلمات کلیدی از j نباشندنام ما، زیرا به طور ضمنی موضوع این است. به عنوان مثال، مجله Soil Biology & Biochemistry ایجاب می کند که کلمه "خاک" به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نشود.

فقط اختصاراتی که در این زمینه ثابت شده اند واجد شرایط هستند (به عنوان مثال، TOC، CTD)، و از مواردی که به طور گسترده استفاده نمی شوند (مانند EBA، MMI) اجتناب می شود.

دوباره، راهنمای نویسندگان را بررسی کنید و به تعداد کلمات کلیدی پذیرفته شده، برچسب، تعاریف، اصطلاحنامه، محدوده و سایر درخواست‌های ویژه نگاه کنید.

مرحله 10: سپاسگزاری ها را بنویسید

در اینجا، می‌توانید از افرادی که در دست‌نوشته کمک کرده‌اند، تشکر کنید، اما نه در حدی که نویسندگی را توجیه کند. به عنوان مثال، در اینجا می توانید کمک فنی و کمک در زمینه نوشتن و تصحیح را در نظر بگیرید. احتمالاً مهمترین چیز این است که از آژانس تأمین مالی خود یا آژانسی که به شما کمک مالی یا کمک هزینه می دهد تشکر کنید.

در مورد پروژه های اروپایی، ذکر شماره کمک هزینه یا مرجع را فراموش نکنید. همچنین، برخی از موسسات شامل تعداد نشریات سازمان هستند، به عنوان مثال، "این نشریه شماره 657 از AZTI-Tecnalia است."

مرحله 11: منابع مقاله را بنویسید

به طور معمول، اشتباهات در مراجع بیش از هر بخش دیگری از نسخه خطی وجود دارد. این یکی از آزاردهنده ترین مشکلات است و باعث سردردهای بزرگ در بین سردبیران می شود. در حال حاضر، از آنجا که برای جلوگیری از این مشکلات آسان تر است، زیرا بسیاری از ابزار در دسترس وجود دارد.

در متن، شما باید به تمام نشریات علمی که کار شما بر اساس آنها است، استناد کنید. اما نسخه خطی را با ارجاعات زیاد زیاد نکنید – دستنوشته بهتری نمی سازد! از خوداستنادی بیش از حد و استناد بیش از حد از نشریات همان منطقه خودداری کنید.

ارتباطات شخصی را به حداقل برسانید، مشاهدات منتشر نشده، نسخه های خطی ارسال شده اما هنوز برای انتشار پذیرفته نشده اند، نشریاتی که بررسی نشده اند، ادبیات خاکستری یا مقالاتی که به زبان انگلیسی منتشر نشده اند را شامل نشود.

همانطور که اشاره کردم، زمانی که به راهنمای مجله برای نویسندگان مراجعه کنید، معتبرترین اطلاعات را برای خط مشی هر مجله در مورد استنادها خواهید یافت. به طور کلی، شما باید ارتباطات شخصی را به حداقل برسانید و مراقب باشید که چگونه مشاهدات منتشر نشده را درج می کنید. اینها برای برخی رشته ها ضروری است، اما در نظر بگیرید که آیا مقاله شما را تقویت یا ضعیف می کند. همچنین می‌توانید مقالاتی را که در شبکه‌های تحقیقاتی قبل از انتشار منتشر شده‌اند در نظر بگیرید، اما در نظر داشته باشید که این استنادها را با استنادات تحقیقات بررسی شده متعادل کنید. هنگام استناد به تحقیقات به زبان‌هایی غیر از انگلیسی، از این احتمال آگاه باشید که همه افراد در فرآیند بررسی به زبان مقاله ذکر شده صحبت نمی‌کنند و ممکن است یافتن ترجمه در صورت امکان مفید باشد. این مسائل باعث بالا بردن ایمپکت فاکتور مقاله شما خواهد شد.

می توانید از هر نرم افزاری مانند EndNote یا Mendeley برای قالب بندی و گنجاندن مراجع خود در مقاله استفاده کنید. اکثر مجلات در حال حاضر امکان دانلود فایل های کوچک با فرمت منابع را دارند که به شما امکان تغییر خودکار آن را می دهد. همچنین، برنامه Elsevier's Your Paper Your Way الزامات قالب بندی سخت گیرانه ای را برای ارسال اولیه یک نسخه خطی تا زمانی که شامل تمام عناصر ضروری ارائه شده در اینجا باشد، ایجاد می کند.

فهرست مرجع و استناد درون متنی را کاملاً با سبک ارائه شده در راهنمای نویسندگان مطابقت دهید. به یاد داشته باشید که ارائه منابع در قالب صحیح به عهده نویسنده است نه ویراستار. بررسی قالب معمولاً کار بزرگی برای ویراستاران است. کار آنها را آسان تر کنید و آنها قدردان تلاش خواهند بود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن