سرسیلندر، عیوب سرسیلندر و واشر سرسیلندر

سرسیلندر معمولا به شکل یک تکه ساخته میشود مگر اینکه طول موتور زیاد باشد. به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظ

توسط POSHTIBANNEWS در 30 شهریور 1400
سرسیلندر معمولا به شکل یک تکه ساخته میشود مگر اینکه طول موتور زیاد باشد. به درون هوا فشرده و داغ موجود در محفظه احتراق پاشیده میشود و ذرات سوخت در اثر این درجه حرارت زیاد محترق میگردند. فضای بین پیستون و سیلندر، با استفاده از رینگهای پیستون که در شیارهایی بر روی سطح خارجی پیستون قرار میگیرند، آببندی میشود تا از نشت هوا به بیرون از سیلندر و نشت روغن به داخل حذف سرسیلندر آن جلوگیری شود. یکی از اجزای اصلی موتور خودرو، سر سلیندر آن بهشمار میآید و از مجموعه سوپاپ، میل سوپاپ و مانیفولدها تشکیل شده است که بر روی این سرسیلندر لیفان x60 قطعه نصب شدهاند. این حلقهها در نزدیکی تماس با دیوارههای سیلندر (آستین یا بدون آستین) را، سوار بر یک لایه نازک از روغن، ضروری برای حفظ موتور از تصرف و نیاز به سطح با دوامدیواره سیلندر است. آلومینیوم وفورترین فلزی است که در سطح زمین سرسیلندر کامل نیسان یافت می شود. بنابراین بین سرسیلندر و بلوک سیلندر واشری به نام واشر سرسیلندر قرار می دهند تا آب بندی، گازبندی و روغن بندی کامل به دست سرسیلندر مزدا ۲۰۰۰ آید. در حالیکه که دستگیره فیلتر با استفاده از دست چرخانده میشود. دلیل طراحی این زاویه این است که از قابلیت دور گیری بسیار بالای موتورهای مورب ( خورجینی ) استفاده شود. قیمت سرسیلندر پژو 405 دوگانه سوز ایساکو عوامل زیادی در آسیبدیدگی این قطعه از خودرو تاثیرگذار هستند که در بخشهای بعدی به طور کامل و جامع اشاره میکنیم ولی مهمترین علت به گرمای بیش از حد مربوط میشود و دلیل این امر به قانون حرکت رو به بالای جریان گرما مرتبط است و قرار گرفتن محفظه احتراق موتور در داخل سرسیلندر در هنگام کار کردن خودرو مهمترین علت تولید حرارت محسوب میشود. سرسیلندر و بلوک سیلندر هرچقدر تراز و صاف تراشکاری شود قدرت آب بندی، گازبندی و روغن بندی کردن محفظه احتراق و مجاری آب و روغن را نسبت به خارج ندارد. واشر سر سیلندر بین بلوک موتور که قطعاتی مانند میل لنگ و پیستون ها داخل آن قرار دارند و فضای بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند تا از فرار گاز از محفظه احتراق، نشت آب از کانال های آب و نشت روغن از کانال های روغن جلوگیری کند. این شامل ایجاد قطعات خودرو ، لوله ، ماشین آلات مختلف ، بلوک سیلندر ، سرسیلندر و همچنین جعبه دنده است ، با وجود این که استفاده از آن طی سالهای متمادی کاهش یافته است. سرسیلندر 206 تیپ 2 در بعضی از اتومبیلهای سواری مدرن امروزه برای خنک کردن سریع روغن از رادیاتور روغن که معمولاً در محدوده رادیاتور آب قرار دارد استفاده میگردد و همچنین در اکثر ماشین آلات سنگین برای خنک نمودن روغن از دستگاهی به نام کولر روغن استفاده شده است. به این دلیل که محفظه احتراق موتور (گرم ترین قسمت موتور) در داخل سرسیلندر قرار دارد، این قطعه باید بتواند در حین کار کردن حرارت بسیار زیادی را تحمل کند. تمام سطوح دیواره ها باید طوری طراحی شده باشند که در تماس کامل با مذاب قرار داشته باشند و هیچ فاصله ای در حین پر شدن به وجود نیاید. سرسیلندر و بلوک سیلندر باید تحت تست فشار قرار گرفته و ترکهای احتمالی آن مشخص شده و در صورت نیاز تعمیر گردد. و عملکرد آن ابتدایی و ساده است. قلب هر خودرویی در میانه موتور آن میتپد و به همان میزان که نوع موتور در عملکرد و بازده خودرو تاثیر دارد، سلامتش نیز در سلامت قطعات دیگر خودرو و به طور کلی بخش فنی موثر است. این موتور در سال 1966 با لینکلن کانتیننتال وارد میدان شد که با 340 اسب بخار خروجی و گشتاور 485 پوندفوت یک هیولای خوش صدا برای آن دوران محسوب می شد. سرسیلندر عقاب طلایی همانطور که قبلاً ذکر شد ، آلومینیوم غیر مغناطیسی قیمت سرسیلندر 206 تیپ 2 است. معمولاً چند سیلندر در کنار یکدیگر و در بلوک سیلندر قرار میگیرند که با ریختهگری آلیاژهای آلومینیوم یا چدن ساخته شده و سپس ماشینکاری میشود. سيستم تايپيت هيدروليكي معمولاً از جنس ورق فولادي فشرده و اسبكها از آلياژ آلومينيوم ريختگي هستند. به این نوع از چیدمان سیلندرها آرایش خطی گفته می شود. موتور از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، که عبارتند از سیلندر، سرسیلندر و کاتر، در مورد سیلندرها باید گفت قطعه سیلندر یکی از قسمت های ساکن موتور است.می توان سیلندر را ستون فقرات موتور نامید.سیلندر ها استوانه تو خالی صاف و صیقلی هستند. جنس سیلندر ممکن است، چدن خاکستری یا آلیاژی از چدن باشد.موادی که برای ساختن آلیاژ های فوق به کار می روند عبارتند از نیکل، کرم، مس، مولیبدن، وانادیم و تیتان. معمولا از همان جنس که قطعه موتور را می سوزاند، سرسیلندر را هم می سازند و معمولا از چدن خاکستری است.برخلاف قطعه موتور سیلندر تحت تاثیر نیروی اصطکاک واقع نمی شود.ولی در عوض در معرض حرارت بسیاری قرار می گیرد، چون اتاق احتراق در سر سیلندر واقع شده است و حرارت حاصل از احتراق به سرسیلندر بیشتر می رسد.به علت فوق در بعضی مواقع سرسیلندر آلومینیومی به کار می رود.آلومینیوم قابلیت هدایت حرارتش بیشتر از چدن است. سرسیلندر پارس Elx برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از سرسیلندر سمند ef7 ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.
آخرین مطالب