شش راه برای رشد صفحه اصلی خود بدون سوزاندن روغن نیمه‌شب

فارغ از چنین فرضیاتی، سرعت حرکت صفحه ی آفریقا بر روی کره ی زمین در طول یک سال، برابر است با ۲٫۱۵ سانتیمتر (۰٫

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

فارغ از چنین فرضیاتی، سرعت حرکت صفحه ی آفریقا بر روی کره ی زمین در طول یک سال، برابر است با ۲٫۱۵ سانتیمتر (۰٫۸۵ اینچ). این نوع حافظه سرعت بیشتری از دیسک فیزیکی دارد و نسبت به حافظه اصلی ثبات بیشتری دارد اما محدودیت چرخه نوشتن و خواندن دارد یعنی اگر تحت فشار زیاد مبادلات باشند زود از از بین میروند. صفحه کلید رایانه هر کلید فیزیکی را از هر کلید دیگر متمایز و تمام فشار کلیدی به نرمافزار کنترل گزارش میکند. صفحهبندی این اجازه را به یک پردازه میدهد که بتواند فضای موجود برای آدرس مجازی و منطقی را به شکلی آدرس دهی و استفاده کند که وابسته به محدودیت آدرس فیزیکی که همان حافظه اصلیست نباشد. مشکل اصلی این گونه پیادهسازی این است که صفحات موجود در لیست باید در هر بار دستیابی به حافظه در لیست جابجا شوند که عملی بسیار هزینه بر است. در این الگوریتم هر صفحه شمارنده مخصوص به خود را دارد که این شمارنده در ابتدا بر روی صفر تنظیم شده است. این قسمت بر روی پیشانی کشاب سوار میشود و به وسیله دو پیچ در شیارT شکل پیشانی کشاب، تحت زاویه دلخواه از هر طرف به اندازه ۶۰ درجه محکم میگردد. ᠎Th is c on te nt has  been done by GSA​ C on te​nt Gen᠎er at or ​DE᠎MO!

در برخی از مدلهای کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شدهاست تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. در این الگوریتم وقتی که یک نقص صفحه اتفاق میافتد، صفحهای از حافظه خارج میشود که نسبت به دیگر صفحات، مدت طولانیتری بلااستفاده بوده است. اما تغییری در آن ایجاد شده تا از مدت زمان استفاده هم آگاه باشد. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات را در یک بازه زمانی کوتاه پیگیری میکند اما NFU تنها به میزان استفاده صفحات در آخرین وقفه ساعت نگاه میکند. به خاطر وجود چنین مشکلاتی در پیادهسازی، معمولاً از الگوریتمهای مشابه LRU استفاده میشود که پیادهسازی آنها ارزانتر و به صرفه تر است. این الگوریتم مشابه NFU است. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. مانند الگوریتم FIFO، صفحهای که در جلوی صف قرار داشته باشد حذف میشود.

اما اگر بیت دستیابی ۱ بود، سیستمعامل آن بیت را صفر کرده و صفحه را به انتهای صف منتقل میکند. هرگاه که نیاز به جایگزینی یک صفحه است، سیستمعامل صفحهای که کمترین شمارنده را دارد را انتخاب میکند. مثلاً در مثال قبل اگر اندازه صفحات را دو کیلوبایت در نظر بگیریم، به هفت صفحه نیاز خواهد بود که فقط ۱ کیلوبایت در آخرین صفحه به هدر خواهد رفت. در حالی که به صورت تئوری الگوریتم LRU میتواند تقریباً به اندازه الگوریتم بهینه کارایی داشته باشد، پیادهسازی آن در عمل مشکل است. امروزه در سیستمهای مدرن، صفحاتی با اندازه ۵۱۲ بایت تا ۱ مگابایت بسیار رایج هستند. صفحاتی که به تازگی مورد دستیابی واقع شدهاند، نسبت به صفحاتی که در گذشته دورتر مورد دستیابی واقع شدهاند، اولویت بیشتری دارند. در نتیجه صفحاتی که شمارنده آنها پایینتر از همه است جایگزین میشوند. بنابراین در یک کامپایلر چند گذری، صفحاتی که در گذر اول به شدت مورد استفاده بودهاند، اما در دومین گذر مورد استفاده نیستند، در مقایسه با صفحاتی که در فاز دوم، هر چند به میزان اندک به آنها نیاز است، بیشتر مورد علاقه خواهند بود. طبق تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با تأثیر استفاده از طرح بندیهای مختلف صفحه کلید در پیدایش این بیماری، محققان دریافتهاند که استفاده از طرح بندی QWERTY به دلیل نزدیکی دستها در زمان تایپ با یکدیگر و توزیع نامناسب فشار بر هرکدام، یکی از عوامل ایجاد سندروم مچ دست میباشد.

این صفحه همچنین بخشی از جزیره سولاوسی، تمامی جزیره سرام و جزایر باندا را در بر میگیرد. الگوریتم ساعت هم بر اساس الگوریتم FIFO است، اما از الگوریتم شانس دوم موثرتر است. لبه ی سمت چپ این صفحه از نوع مرز واگرا است که در همسایگی آن صفحه ی آمریکای شمالی و صفحه ی آمریکای جنوبی قرار دارد. ایده اصلی LRU آن است که صفحاتی که در چند لحظه گذشته به شدت مورد استفاده قرار گرفتهاند، در چند لحظه آینده هم به شدت مورد استفاده خواهند بود. صفحاتی که بیشتر از باقی صفحات مورد دسترسی قرار میگریند مجموعه کاری نام دارند. نرمافزارهای صفحه گسترده این امکان را فراهم مینمایند که دادهها را به صورت سطر و ستون وارد نمایید. رایانههای رومیزی و کیفی، به دلیل ارتباط کم آنها با صورت نسبت به رایانههای جیبی، کمتر ضدعفونی میشوند. میزان حرکت این صفحات از کمترین حد ۰ میلیمتر در سال تا بیشترین حد ۱۰۰ میلیمتر در سال، بسته به نوع، جایگاه و شرایط آنها تخمین زده میشود. در انتهای این لیست، صفحاتی با کمترین میزان استفاده قرار دارند و در ابتدای لیست هم صفحاتی با بیشترین میزان استفاده قرار دارند. دستگاههای یونیکس یا شبه یونیکس اجازه استفاده از دستگاههای مختلف را به شکل همزمان میدهند که این روش عملکرد سریعی دارند.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت فروشگاه اینتکس مرزداران.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن